به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل هتل های هما افزود: باید تمامی ظرفیت های استان را در زمینه هتلینگ فعال ساخت چون نزدیکی به تهران و وضعیت اقتصادی استان اجرای این گونه طرح ها را به صرفه می کند.
وی با اشاره به احداث و راه اندازی خوابگاه ها توسط دستگاه های اجرایی،اظهار کرد: ما با خوابگاه های دستگاه ها مخالف هستیم و به طور قانونی فقط دستگاه های امنیتی و حاکمیتی می توانند چنینی خوابگاهی داشته باشند.
استاندار قزوین ادامه داد: هزینه نگهداری واستهلاک این خوابگاه ها نیز نسبت به هتل ها بسیار بیشتر است.
وی افزود: قزوین نزدیک به تهران است و به راحتی می توان همایش های پایتخت را به این شهر آورد و آنها را به شکل شایسته میزبانی کرد.
زاهدی با اشاره به عقد قرارداد برای ساخت هتل هما در قزوین، گفت: مبنای کار ما باید قرارداد منعقد شده در سال 95 برای احداث هتل در استان باشد و می توان با حفظ آرای 2 طرف متممی را نیز بر قرارداد سابق بیافزاییم.
وی افزود: برای ما احداث هتلی با استانداردهای جهانی مهم است و بهتر است که برند هتل هما بر روی این هتل در حال احداث باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: ظرفیت های بسیار زیادی در قزوین برای توسعه هتل وجود دارد.
علی فرخزاد افزود: ضریب اقامتی هتل های استان هم اکنون بالای 90 درصد است و این رقم به خوبی ظرفیت استان را در زمینه اماکن اقامتی نشان می دهد.
شهردار قزوین نیز در این دیدار گفت: طرح های سرمایه گذاری این شهر مورد شناسایی قرار گرفته است و چندین سرمایه گذار برای احداث هتل در زمین های همجوار بوستان ملی باراجین اعلام آمادگی کردند.
علی صفری افزود: با توجه به تغییر مدیریت گروه هتل های هما در صورت علاقه مندی برای احداث هتل، قرارداد منعقد شده در قبل تمدید می شود.
وی افزود: قرارداد این طرح همزمان با سفر رییس جمهوری در سال 95 منعقد شده بود و با گذشت یکسال و نیم از این ماجرا تنها جز مکاتبات ارتباطی بین مجموعه مدیریتی استان و مدیریت هتل های هما برقرار نشده بود.
مدیرعامل گروه هتل های هما نیز در این دیدار گفت: برای ما جای تعجب داشت که استانی با این ظرفیت ها هتل مناسب ندارد.
اصغر خیامیان افزود: باید ابتدا ظرفیت های موجود و توانمندی های استان را در صنعت گردشگری مورد بررسی قرار دارد و سپس وارد مرحله عملیاتی ساخت هتل شد.
وی ادامه داد: قرارداد احداث هتل توسط گروه هتلهای هما در استان قزوین از قبل منعقد شده و هم اکنون در مرحله تحویل زمین و مرحله اجرایی هستیم.
خیامیان افزود: این پروژه عامل بهره وری زمین های همدست مجاور پروژه نیز خواهد شد.
وی افزود:انتظار داریم با توجه به این شاخص ها و اینکه مجری این طرح یک سازمان عام المنفعه است به موضوع این طرح نگریسته شود و در حمایت ها و تسهیلات استانی مورد حمایت قرار گیرد.
مدیرعامل گروه هتل های هما افزود:امیدواریم براساس قرارداد منعقد شده و با نگاه به اینکه باید ابتدا زیرساخت ها را فراهم کرد و بعد گردشگری را توسعه داد به این موضوع نگریسته شود.
وی افزود: گروه های هتل هما استراتژی توسعه دارد و به طور کلی علاقمند به هتل سازی و کمک به رونق گردشگری کشور هستیم.
استان قزوین در حال حاضر دارای 14 هتل بهره بردار است.
61013013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.