به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین غلامرضا حقایق پور در صحن شورای شهر قزوین افزود: اکنون تولید فیلم سینمایی شهید رجایی مطرح و در این راستا کارهایی انجام شده است که با عنایت شهرداری و شورا می‌توان این برنامه را سر و سامان داد.
وی اضافه کرد:بعد از تولید و پخش سریال شوق پرواز گردشگران بسیاری برای زیارت مزار شهید بابایی به قزوین آمدند و علاقمند به شناخت بیشتر از سیره این شهید بزرگوار بودند.
حقایق‌پور ادامه داد: خلق چنین سریال‌هایی تاثیر به سزایی در معرفی شهدای شاخص قزوین به گردشگران دارد به همین دلیل باید در این راستا با کمک شورای شهر و شهرداری گام برداشت و پیرامون شخصیت‌های دیگر شهدا فیلم تولید کرد.
مدیرکل‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین 12 طرح پیشنهادی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که با همکاری شورا و شهرداری می‌توان در راستای اجرایی شدن آنها گام‌های موثری را برداشت.
وی با اشاره به خانه‌های بازسازی شده شهیدان ابوترابی و بابایی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین آمادگی دارد نمایشگاهی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین معرفی سیره این بزرگان به گردشگران برگزار کند.
حقایق پور با اشاره به انتشار مجله خط سرخ گفت: با همکاری شهرداری و شورا می‌توان این مجله یا مجله‌های دیگری را به صورت فصلی و سالانه تهیه و منتشر کرد و در اختیار علاقمندان قرار داد.
وی خاطرنشان کرد:هم اکنون کوچه و خیابان‌های قزوین به نام شهدا نامگذاری شده و باید در کنار این نامگذاری‌ها تابلوهای فلزی یا سنگی تهیه کرد تا بیوگرافی شهیدان به منظور معرفی بیشتر آنها به مردم ، نوشته شود.
حقایق پور ادامه داد: استان قزوین دارای چهار شهید شاخص از جمله بابایی، ابوترابی و لشگری که باید در معرفی این شهدا کنگره‌ها و همایش‌هایی را برگزار کرد تا بیشتر آحاد جامعه به ویژه نسل جوان با ویژگی‌ها و سیره آنها آشنا شوند.
مدیرکل‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداری قزوین می‌توان هر سال حداقل یک کنگره برای این شهدا برگزار کرد.
حقایق‌پور گفت: هدف از برگزاری کنگره جمع‌آوری اطلاعات، خاطرات و آثار شهدا در قالب بانک اطلاعاتی است تا ضمن نگهداری برای آیندگان، از آنها برای تولید برنامه‌های هنری به منظور معرفی سیره شهیدان به جوانان استفاده کرد.
حقایق‌پور، تهیه و نصب سردیس شهدای شاخص قزوین را یکی دیگر از طرح های پیشنهادی برای شورای شهر عنوان کرد و افزود: استان قزوین 70 شهید شاخص دارد که می‌توان سردیس این شهیدان را در خیابان شهدا که اولین خیابان ایران است برای مدعوین به نمایش گذاشت.
این مسوول افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری شورا و شهرداری آمادگی دارد برای 70 شهید شاخص کتاب‌هایی در 40 صفحه در یک بازه زمانی مشخص تهیه کند.
وی افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان از این کتاب‌ها در اماکن عمومی، کتابخانه‌ها، مراکز آموزشی و حتی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای بهره‌مندی علاقمندان استفاده کرد.
شهید محمدعلی رجایی، دومین رئیس جمهور ایران اسلامی بود که در ۲۵ خرداد ۱۳۱۲ در قزوین چشم به جهان گشود و در ۸ شهریور ۱۳۶۰ دریک بمب گذاری در تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد
استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7388/6012خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشاردهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.