به گزارش ایرنا، عباس زارع روز دوشنبه در نشست ستاد پیگیری اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان قزوین افزود: علاوه بر رقم یاد شده در حال حاضر اجرای سامانه های آبیاری نوین در 152 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در دست اجرا است.
وی یادآور شد: سامانه های آبیاری نوین اجرا شده و یا در حال اجرا در اراضی کشاورزی کشور شامل 16 هزار و 500 طرح می شوند.
این مسئول همچنین گفت: هم اکنون یک هزار و 200 پیمانکار به همراه 400 مشاور و سه هزار و 200 تولیدکننده در حوزه تجهیزات مربوط به سامانه های آبیاری نوین در کشور مشغول به کار هستند.
زارع یکی از اولویت های دولت در بخش کشاورزی را گسترش پوشش آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی عنوان کرد و گفت: مقرر شده سال آینده از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات ویژه ای به این حوزه اختصاص پیدا کند.
این مسئول، گسترش پوشش سامانه های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی کشور را یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: توجه به این حوزه فوایدی چون کاهش مصرف آب، پایداری و تقویت تولید و کم شدن مصرف کود و سم و انرژی را به همراه دارد.
زارع در بخش دیگری از صحبت های خود از قزوین به عنوان یکی از استان های پیشرو در اجرای روش های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی یاد کرد و گفت: مسئولان این استان در ترغیب کشاورزان برای اجرای سامانه های آبیاری نوین به شکل تجمیعی اقدام های بسیار خوب و ارزنده ای انجام داده اند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت شامل مزرعه و باغ است.
تا سال گذشته 36 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین از جمله باغ ها و مزارع به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده بودند.
در سفر رییس جمهوری به قزوین در مهر سال گذشته، اجرای 20 هزار هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان هدف گذاری شده بود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.