در این گزارش که به قلم پروین شهسواری نوشته شده آمده است: وقوع خشکسالی به عنوان پدیده ای طبیعی و تکرار شونده در اقلیم بیشتر نقاط جهان محتمل است هرچند ویژگی های آن از نقطه ای به نقطه دیگر متفاوت است اما به طور کلی خشکسالی به نباریدن باران کافی در یک دوره زمانی اطلاق شده و باعث ایجاد تنش هابی و کسری منابع آب می شود.
در ادامه این مطلب آمده است: سال گذشته در استان شاهد بارش های خوبی بودیم و امید می رفت امسال نیز همانند سال گذشته البته به دور از خسارت ها، شاهد بارش و رحمت الهی باشیم اما میزان بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بسیار کم بوده و کمبود بارش ها علاوه بر کاهش منابع آبی و زیرزمینی نارضایتی کشاورزان را دنبال دارد و باعث بروز مشکلات عدیده ای برای حوزه کشاورزی می شود.
در بخش دیگری از این گزارش به نقل از مریم بهروزی کارشناس هواشناسی از کاهش 60 درصدی بارش ها نسبت به آمار بلندمدت در قزوین خبر داده شده است.
'فارسی قزوینی، گویش شیرین، طنز محور و کنایه آمیز' عنوان گزارشی به قلم مجید بالدران در این شماره روزنامه ولایت می باشد که در آن به معرفی گویش و لهجه قزوینی ها پرداخته است.
'مفسدان زمین خوار و کارخانه خوار باید از جغرافیای مدیریتی حذف شوند' به نقل از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به همراه 'مردم علی رغم مطالباتی که دارند، هوشیارانه پای نظام ایستادند' به نقل از استاندار قزوین به همراه 'عدم تخصیص اعتبار،احداث جاده قزوین-کلاچای را کند کرده است' به نقل از مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قزوین از دیگر عناوین شماره امروز یکشنبه روزنامه ولایت هستند.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.