به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، مریم بیدخام روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان استان قزوین اظهار کرد: تامین و تجهیز مکان مربوط به زنان بی خانمان با همکاری شهرداری قزوین، اداره کل امور بانوان استانداری و اداره کل بهزیستی نمود.
این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تکدی گری، عوارض و مخاطرات زیادی دارد و نیاز است ریشه ها، شیوه ها، انگیزه ها، پیامدها و راههای رفع این پدیده منفی به صورت عمیق و بنیادین مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تکدی را می توان نوعی انحراف یا مساله اجتماعی تلقی نمود که افراد با نقش های مختلفی در جامعه مرتکب آن می گردند .
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: در بسیاری از موارد مشاهده می شود کودکان به اصرار والدین یا افرادی که سرگروه این کودکان می باشد، جهت کسب مال به خیابان ها سوق داده می شوند که دستگاههای ذیربط باید اقدام مقتضی و پیشگیرانه در این خصوص را مورد توجه قرار دهند.
بیدخام در ادامه در خصوص فرهنگ سازی از سوی دستگاههای ذیربط در جهت پیشگیری از تکدی گری و ساماندهی کمک های مردمی توسط خیرین استان تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: لازم است دستگاه های اجرایی با توجه هر چه بیشتر و تمرکز بر وظایف تعیین شده در آیین نامه ساماندهی متکدیان، کلیه فعالیت و اقدامات خود را با مفاد آن مطابقت دهند.
بیدخام اظهار کرد: دولت دوازدهم به طور جدی در راستای رفع فقر و ریشه کنی محرومیت بر اساس الگو و مبتنی بر برنامه وارد عمل شده است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.