به گزارش ایرنا، محمدرضا حافظی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: برای تامین این اعتبار باید از ظرفیت خیران و مشارکت های مردمی استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز کشور از سال های گذشته نیز با مشارکت های خود نشان داده اند که در کنار دولت قرار دارند تا نیاز فرزندان میهن اسلامی را به فضاهای آموزشی تامین کنند.
حافظی از مشارکت خیران در مدرسه سازی به عنوان جهادی مقدس یاد کرد و ادامه داد: باید از این افراد که کمک های آنان چند برابر اعتبارات دولت در مدرسه سازی بوده به عنوان الگوهای جامعه یاد کرد.
وی همچنین با اشاره به ابداع روش های جدید برای کمک به مشارکت در مدرسه سازی، گفت: برهمین اساس جمعی از دانش آموزان نیز گروه دیگری از خیران مدرسه ساز را تشکیل می دهند که با اهدای قلک های خود در سازندگی و ایمن سازی مدارس خود مشارکت می کنند.
عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز در این دیدار برای حمایت و تامین زیرساخت های لازم جهت احداث مدارس و مراکز آموزشی با مشارکت خیرین قول مساعد داد.
650هزار خیر مدرسه ساز در کشور در ساخت، تجهیز و امین سازی مدارس مشارکت دارند.
37درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین احداث شده اند.
در استان قزوین نیز خیران در ساخت 50 درصد از مدارس مشارکت داشته اند و 30 درصد هزینه های مدرسه سازی در این استان را پرداخت کرده اند.
هم اکنون 6 هزار نفر با مجمع خیرین مدرسه ساز استان قزوین همکاری می کنند و 200 مدرسه ساخته اند.
در طول چهار سال گذشته 400 میلیارد ریال با هدف مدرسه سازی به همت مجمع خیرین مدرسه ساز استان هزینه شده است.
استان قزوین هم اکنون دارای 2 هزار و 209واحد آموزشی با 9 هزار و 482 کلاس درس فعال است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.