به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با مسئولان هسته گزینش دستگاه های اجرایی که در استانداری قزوین برگزار شد با تبریک سالروز صدور فرمان امام راحل در خصوص تشکیل نهاد گزینش در کشور،افزود: زحمات هسته ای های گزینش در بسیاری مواقع دیده نمی شود.
استاندار قزوین خطاب به گزینش گران تاکید کرد: باید فضای زندگی افراد را در گزینش ها مد نظر داشت و نمی توان تنها بر اساس یک ملاک ثابت تصمیم گیری کرد.
وی از گزینش به عنوان یک موضوع لازم در جذب افراد یاد کرد و افزود: هر نظام و حکومت و حتی یک شرکت خصوصی نیز برای اینکه متناسب با ساختار و اهداف خود، دارای نیروی انسانی مناسب باشد دست به گزینش می زند
زاهدی ادامه داد: فرمان امام راحل به دلیل تغییر ساختار حکومت در زمان وقوع انقلاب اسلامی بود و در آن مقطع بیش از هر زمان لازم بود تا گزینش نیرو برای دستگاه ها صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: باید ببینیم آیا در گزینش نیروها در مجموعه دستگاه های مدیریتی موفق بوده ایم و یا نه چون بسیاری از درخواست های مردم در دستگاه ها دنبال نشده و خوب پیش نمی رود.
استاندار قزوین ادامه داد: معتقدم تعدادی از ملاک ها و صلاحیت های کلی در گزینش ها بررسی می شود اما مابقی ملاک ها در تناسب افراد برای جذب در دستگاه ها رعایت نمی شود.
وی با بیان اینکه از روانشناسی در گزینش ها استفاده نمی شود،افزود: باید با استفاده از روانشناسی، جذب افراد در پست ها براین اساس نیز بررسی شوند تا بعدها درخواست های نقل و انتقال زیادی بین کارمندان نداشته باشیم.
استاندار قزوین همچنین گفت: باید به دنبال روشهایی باشیم که به طور کامل در ابعاد مختلف یک متقاضی را به مراجع بررسی کننده معرفی کند و اخلاق وی با پست مورد تقاضا تناسب داشته باشد.
وی همچنین افزود: سنجش میزان صداقت در گزینش ها بسیار مهم است و باید به نظر صادقانه متقاضی در گزینش ها احترام گذاشت.
استاندار قزوین ادامه داد: باید با شناسائی افراد آنها را در جای خود به کار بگیریم که به معنای همان عدالتی است که امیرمومنان حضرت علی(ع) بر آن تاکید کرده است.
زاهدی ادامه داد: باید به حیثیت و آبروی افراد در گزینش ها توجه کنیم و توصیه دیگران را ملاک قرار ندهیم.
رییس هسته ای گزینش استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: 15 دی ماه مصادف با فرمان امام راحل برای تشکیل هسته های گزینش دستگاه ها است و به همین دلیل این دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان ترتیب داده شد.
جلال تقی زاده افزود: در حال حاضر هشت هسته گزینش در دستگاه های استان با 150 نیروی گزینشگر فعال است که 65 نیرو تمام وقت و مابقی پاره وقت هستند.
وی اظهار کرد: نزدیک به 14 هزار پرونده در بین هسته های گزینش استان گردش کار دارد و کمتر از یک درصد متقاضیان در گزینش ها رد می شوند.
وی ادامه داد: لازمه گزینش موفق حمایت مدیران دستگاه ها و شورای مدیران است.
تقی زاده افزود: دستگاه های نظارتی ، مراجع امنیتی و حراست ها در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و می توانند هسته های گزینش را در این زمینه کمک و همراهی کنند.
وی افزود: بهبود معیارها و پرهیز از نگرش های سلیقه ای و تنگ نظرانه برای جذب نیروهای متعهد و توانمند از اهمیت بسیار زیادی در گزینش نیروها برخوردار است و امیدواریم تحت منویات مقام معظم رهبری در این زمینه موفق عمل کنیم.
در استان قزوین هشت هسته ای گزینش با 150 نیرو مشغول فعالیت است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.