به گزارش ایرنا، نقد و انتقاد یک شیوه عقلانی و از ابزار سازنده به منظور اصلاح و بهبود امور در هر حوزه به شمار می رود، برهمین اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به این موضوع توجه داشته و حق مردم را برای بیان نظرات، دیدگاه ها و نقدها و اعتراض به مسایل را محترم شمرده و برای تحقق آن چارچوب های قانونی لازم را پیش بینی و تعریف کرده است.
در روزهای اخیر حوادثی در کشور اتفاق افتاد که نشان داد دشمنان و بدخواهان ملت ایران مترصد فرصت کوچکی هستند تا از انتقاد و اعتراض برخی مردم نسبت به مسایل اقتصادی و معیشتی سوءاستفاده کرده و آنرا در جهت پیشبرد مطامع و نقشه های پلید خود به کار گرفته و هدایت کنند.
در این بین آگاهی و هوشیاری مردم لازمه شکست و ناکامی نقشه های دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود که در این برهه بر سوء استفاده از نقدهای جامعه نسبت به مسایل اقتصادی کشور متمرکز شده است، می باشد.
در همین رابطه جمعی از فعالان حوزه رسانه در قزوین در گفت و گو با ایرنا نظرهای خود را در خصوص اتفاقات اخیر کشور مطرح کردند.

**مردم باید خواسته های خود را از مسیر قانونی دنبال کنند
رییس خانه مطبوعات استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در اتفاقات روزهای اخیر در قزوین و سراسر کشور شاهد تبدیل خواسته های به حق مردم به یک بحران اجتماعی بودیم که به طور قطع و بدون تردید نقش دشمنان در این ماجرا به طور پررنگی دیده شد.
محمد کاظم پور افزود: اعتراض به وضعیت معیشتی مردم یک مساله طبیعی است که در هر جامعه ای وجود دارد اما متاسفانه عده ای فریب خورده و کسانی که از دشمن خط می گیرند در صفوف مردم رخنه کردند و از انتقاد بخشی از جامعه به مسایل معیشیتی و اقتصادی به سود خود بهره برداری کردند .
وی با بیان اینکه بین طرح خواسته های مشروع مدنی با برهم زدن آرامش و نظم عمومی و تخریب اموال عمومی تفاوت وجود دارد،ادامه داد: به طور قطع اقتصاد و معیشت مردم در فضاهای آشوب طلبانه آسیب جدی خواهد دید و دود آن به چشم اقشار ضعغیف جامعه خواهد رفت.
کاظم پور با بیان اینکه باید نسبت به توطئه های دشمن همچون گذشته هوشیار باشیم، افزود: به عنوان بخشی از جامعه رسانه ای استان که با افکار عمومی ارتباط نزدیکی دارد معتقدم مردم ما باید خود را از صفوف آشوبگران که آرمان و ملیت برای آنها بی ارزش است جدا کرده و هوشیارتر باشند و حتی برای دفع بلیه این افراد آنها را به مراجع قانونی معرفی و خواسته های به حق خود را از مسیر قانونی مطالبه کنند.

**حرکات غیرمنطقی برای نقد مسایل کشور، خشنودی دشمنان را بدنبال دارد
مدیرمسئول روزنامه ولایت نیز گرانی و وجود فشارهای اقتصادی و کم توجهی به آنها را در ایجاد مسایل پیش آمده در کشور دخیل دانست و گفت: مسئولان باید در رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردم جدیت بیشتری به خرج دهند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش های دولت برای حل مشکلات اقتصادی، گفت: دولت فعلی نسبت به دوره های گذشته تلاش های زیادی در این راه کرده که یکی از آنها تک رقمی شدن نرخ تورم است و باید توجه داشت که انتقاد و اعتراض مردم نسبت به مسایل اقتصادی تنها متوجه دولت نیست و دستگاه قضا و مجلس نیز باید انتظارات مردم و خواسته های آنان را در این حوزه ها جدی بگیرند.
وی در ادامه با بیان اینکه اعتراض و انتقاد حق جامعه است ولی باید از راه درست به این موضوع ورود پیدا کرد،افزود: حرکت های آشوب طلبانه مانند آتش زدن پرچم کشور و تخریب اموال عمومی جز خشنودی دشمنان فایده دیگری ندارد.
مدیر مسئول روزنامه ولایت با بیان اینکه مردم باید ضمن طرح دغدغه ها و مشکلات خود نسبت به توطئه های دشمنان نیز آگاه و هوشیار باشند، افزود: برای اینکه دشمن از خواسته های قانونی مردم سوء استفاده نکند باید مسئولان در رسیدگی به مطالبات جامعه تلاش بیشتری از خود نشان دهند

**قانون، راهکاری بیان نقد و اعتراض را مشخص کرده است
سرپرست خبرگزاری برنا و مدیرمسئول هفته نامه فروردین امروز نیز در گفت و گو با خبرنگار گفت:تمام ارکان نظام باید به رفع غدغه ها و مشکلات مردم معترض بپردازند تا شاهد کمرنگ شدن ارزش های انقلاب اسلامی نباشیم.
امیر رجبی افزود: در این راستا باید فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی با اتحاد و همدلی دولت و مردم بر چنین مشکلاتی فائق بیاییم.
این فعال رسانه ای گفت: قانون، راه اعتراض و انتقاد را مشخص کرده و مردم ما باید هوشیار باشند تا اعتراض به حق خود را به صورت قانونی بیان کنند.
وی افزود: دولت نیز باید تلاش کند تا در آینده زمینه اجرای اصل 27 قانون اساسی مبنی بر آزادی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد را فراهم کند تا اگر احیانا جریانی معترض بود در فرایندی قانونی و در مکانی مشخص و به دور از رفتارهای هیجانی به این کار پرداخته شود.
رجبی افزود: مردم هم باید صف خود را از اغتشاش گران جدا کنند و بدانند ناآرامی فضای عمومی کشور تاثیر منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

**نقد به مشکلات نباید به گونه ای باشد که دشمن سوء استفاده کند/ انتقاد مردم تنها به دولت نیست
احمد خورگامی از فعالان رسانه ای و سردبیر هفته نامه هفت دی قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه نقد به مشکلات کشور باید از روش های منطقی و قانونی دنبال شود وگرنه سوءاستفاده دشمن را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه انتقادهای مردم تنها به دولت نیست بلکه سایر قوا را نیز دربرمی گیرد چرا که تنها دولت مسئول همه امور نیست،افزود: مردم حق دارند تا انتقاد و نظرات خود را پیرامون مسایل مختلف جامعه به گوش مسئولان برسانند اما تجمع های غیرقانونی راهکار مناسبی برای این کار نیست.
خورگامی با بیان اینکه مطالبه گری حق مردم است و همه مسئولان نیز به این مهم اذعان دارند،افزود: این حق باید از راه درست خود دنبال و پیگیری شود.
این فعال رسانه ای با اشاره به ذوق زدگی دشمنان از اتفاقات اخیر در کشور، گفت: جای تعجب ندارد که دشمن و ضدانقلاب از این حوادث خشنود باشد چرا که آنها هیچ وقت چشم دیدن انقلاب و نظام ما را و همچنین پیشرفت کشورمان را نداشته و ندارند.
سردبیر نشریه هفت دی با بیان اینکه دشمن می خواهد با سوء استفاده از این حوادث به کشورمان فشار بیاورد و از ما امتیار بگیرد، خاطرنشان کرد: باید همواره هوشیاری و آگاهی خود را حفظ کنیم و به گونه ای رفتار نکنیم که دشمن از اقدام ما امکان سوءاستفاده پیدا کند.
خورگامی با بیان اینکه ردپای تجمع های غیرقانونی، درگیری و تخریب اموال عمومی را باید در عده ای فریب خورده و بعضی از کسانی که از دشمن خط می گیرند دنبال کرد، افزود: ملت ایران به این افراد انگشت شمار فرصت خودنمایی نخواهند داد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.