به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از اداره کل دامپزشکی قزوین، دکتر وحید ابراهیم نژاد حمیدی افزود: این میزان بازدید نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو بوده است.
وی اظهار کرد: افزایش اقدام های کنترلی و بهداشتی دامپزشکی قزوین بر مراکز پرورش طیور صنعتی استان برای جلوگیری از شیوع بیماری های ویروسی و باکتریایی پرندگان صورت گرفته است.
این مسئول افزود: بی شک این اقدام در کنترل بیماری های طیور در استان موثر بوده و سبب می شود کارشناسان دامپزشکی با در اختیار داشتن آخرین وضعیت سلامت گله های طیور و منطبق با سیاست های ابلاغی گام های محکم تری در ارتباط با کنترل و پیشگیری از بیماری های مربوط با طیور بردارند.
وی یادآور شد: بروز بیماری در طیور علاوه بر آنکه ممکن است با خسارات اقتصادی در صنعت مرغداری استان همراه باشد و همچنین این موضوع به دلیل مشترک بودن تعدادی از بیماریها بین انسان و طیور از جنبه بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی نیز حائز اهمیت زیادی است.
ابراهیم نژاد حمیدی از مسئولان فنی و بهداشتی و نیز مدیریت واحدهای مرغداری خواست به محض مشاهده تلفات غیر متعارف در واحد خود، موضوع را فوری به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند.
براساس آخرین آمار استان قزوین دارای 25 واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 535 هزار و 500 قطعه، چهار واحد مرغ مادر تخم گذار به ظرفیت 620 هزار و 500 قطعه، 682 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت 13 میلیون و 33هزار و 960 قطعه، 59 واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت هفت میلیون و 509 هزار و 400 قطعه و نیز 16 واحد پرورش پولت به ظرفیت سه میلیون و 932 هزار و 19 قطعه است.
در استان قزوین همچنین هفت واحد کارخانه جوجه کشی به ظرفیت 51 میلیون و 860 هزار قطعه وجود دارد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.