در این مطلب که به قلم مرضیه اردکانی نوشته شده است، وی گفت و گویی با رییس اتحادیه صنف مشاورین املاک قزوین داشته که گفته است، قزوین شرایط ویژه ای دارد که سبب شده همیشه در زمینه قیمت مسکن در بالای جدول و جلوتر از خیلی استان های دیگر باشد.
وجود شهرک های صنعتی، مهاجر پذیر بودن استان، محدود شدن شهر قزوین به باغستان های سنتی و اراضی کشاورزی واتوبان، وجود بافت سنتی و تاریخی در مرکز شهر و از همه مهم تر همسایگی با تهران از شرایطی است که منجر به گرانی مسکن در قزوین می شود.
یوسف عبدی می افزاید: یکی از شرایطی که سبب گرانی اجاره بها در قزوین شده، گسترش مراکز آموزش عالی و وجود دانشگاه های متعدد از جمله دانشگاه بین المللی است و این امر سبب شده تا دانشجوهای غیربومی زیادی در قزوین زندگی کنند و چون به دلیل نزدیکی به پایتخت، بیشتر دانشجویان غیربومی ما تهرانی هستند و آن ها به هزینه های بالای زندگی در تهران عادت دارند، اجاره بها را کمتر از تهران می بینند، بنابراین حاضر به پرداخت اجاره بهای بالای واحدهای مسکونی در قزوین هستند که این موضوع به بالا رفتن اجاره بها منجرشده است.
سرمقاله این شماره پایش نیز با قلم فهیمه زارع دار مدیر مسئول این نشریه با تیتر زلزله حقایقی ک از پرده برون افتاد به اهمیت و لزوم ایجاد فرهنگ نحوه رفتار مردم در شرایط بحران پرداخته، امری که اگر اهمیت بیشتری نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها نداشته باشد علی القاعده کم اهمیت تر هم نیست.
' دغدغه فردا، مانع بزرگ فرزندآوری در جامعه ایرانی' با قلم فتانه سعیدی عنوان گزارش های دیگری از نشریه پایش هستند.
راه اندازی مرکز رشد سازمان نظام مهندسی برای نخستین بار در قزوین از دیگر عناوین این شماره پایش قزوین است که در گفت و گوی اختصاصی با رئیس هیات مدیره نظام مهندسی استان قزوین نگارش شده است.
جلوخانی گفته است با راه اندازی این مرکز رشد ایده های مهندسین توانمند اجرایی شده و از به فراموشی سپردن آن ها جلوگیری می شود.
استاندار، تغییرات مدیریت و چند نکته ، اعزام هیئت های تخصصی برای رشد صادرات استان ضروری است به نقل از رییس اتاق بازرگانی استان قزوین، برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک در قزوین،دانش آموزان و هشدارهایی که باید جدی گرفت، عادت بد غذایی،عامل خطر بیماری های غیرواگیر و سرطان دهان، خطر جدی و روز افزون از دیگر عناوین این شماره پایش قزوین است.
دو هفته نامه پایش قزوین به مدیر مسئولی فهیمه زارع دار در قزوین منتشر می شود.
استان قزوین دارای107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری،روزنامه،هفته نامه و ماهنامه است.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.