به گزارش ایرنا، این دستاوردها در حوزه ذخایر ژنتیکی، تولید محصولات سالم، منابع پایه آب و خاک، آموزش و ترویج و علوم دامی رونمایی شدند.
این دستاوردها در قالب نمایشگاهی با عنوان 'مدیریت فرایند دانش در عرصه کشاورزی' در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به مدت سه روز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در حاشیه رونمایی از این دستاوردها و برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی بخش کشاورزی که بعضی از آنها به مرحله تجاری سازی نیز رسیده اند، رونمایی و به نمایش گذاشته شده است.
مهرزاد محصص مستشاری افزود: فرمول های کودی برای محصولات پسته و انگور، سرمون ها برای مبارزه بیولوژیکی با کرم خراط (آفت درختان گردو) و آفات جالیزی، زنبور تریکودرما برای مقابله با آفات گوجه فرنگی، دستگاه دیسک بشقابی سنسوردار برای خاک ورزی، سامانه آبیاری هوشمند بارانی و قطره ای، وسیله مخصوص ذبح بهداشتی دام، زنجیره فناوری و تولید و تجاری سازی گیاهان دارویی و معرفی ارقام جدید برای محصولات زیتون و انگور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
سال گذشته نیز نمایشگاهی مشابه با رونمایی از 20 دستاورد و محصول پژوهشی و دانش بنیان بخش کشاورزی در این مکان برپا شده بود.
در حاضر 33 شرکت دانش بنیان و هسته فناور در بخش کشاورزی استان قزوین فعال هستند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 80 هزار بهره بردار است.
استان قزوین همچنین با کمتر از یک درصد از وسعت کشور پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.
3013
تهیه و انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.