به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی که با موضوع واگذاری زمین برای توسعه یک شرکت تولید کننده داروهای گیاهی برگزار شد،افزود: گاهی مانع تراشی ها و بوروکراسی های پیچیده در برابر طرح ها و ظرفیت های اقتصاد مقاومتی خود یک مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی است که باید به طور جدی از آن پرهیز کرد.
وی اظهار کرد: کشور ما از قدیم سابقه طولانی از نظر گیاهان دارویی دارد اما با وجود چنین استعداد بزرگی، ما داشته های خود را فراموش کردیم و به سمت داروهای غربی رفته ایم.
استاندار قزوین اضافه کرد: اینکه شرکتی با ظرفیت های گسترده در حوزه تولید داروهای گیاهی چندسال به دنبال واگذاری زمین باشد بسیار ناخوشایند می باشد و بیشتر شبیه مقاومت در مقابل اقتصاد مقاومتی است.
زاهدی، مطالعه و تحقیقات، کشت، آموزش و ترویج و بازار را حلقه های زنجیره تولید داروهای گیاهی عنوان کرد و ادامه داد: برای مطالعه در حوزه گیاهان دارویی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و هر مرکز علمی دیگر باید تحقیقات مداوم را برای شناسایی گیاهان دارویی و شیوه های بهره وری از آن انجام دهند.
زاهدی خاطرنشان کرد:در کشت گیاهان دارویی هر نقطه از استان که امکان کشت و برداشت وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: این خود زنجیره ای از اشتغال را به وجود می آورد که باید به آن ارزش گذاشت.
زاهدی افزود: بازار، آخرین حلقه این زنجیره است که در این راستا باید وارد بازارهای جهانی در این حوزه شویم.
استاندار قزوین همچنین با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در رشد تولید، گفت: اقتصاد درون زا و نه درون گرا اولین تعریف مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی است و ما قرار نیست خودمان تولید و خودمان استفاده نماییم بلکه باید برای دنیا نیاز به کالاهای تولیدی خود را ایجاد کنیم.
استان قزوین با توجه به شرایط آب و هوایی ، پستی و بلندی از شرایط خوب پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است به گونه ای که با توجه به مساحت استان که کمتر از یک درصد مساحت کشور است تاکنون بیش از یکهزار و 400گونه گیاهی در آن شناسایی شده که 250گونه را گونه های دارویی و معطر تشکیل می دهند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.