به گزارش شنبه شب ایرنا، مریم بیدخام در بازدید از مجتمع ترک اعتیاد بانوان قزوین افزود: اعتیاد زنان اعتیاد یک فرد نیست بلکه به جهت نقش تربیتی که این قشر در خانواده دارند، لغزش آنان موجب پاشیده شدن کانون گرم خانواده می شود.
این مسئول، خانواده را جزو سرمایه های مهم اجتماعی دانست و اظهار کرد: بانوان نقش کلیدی در فضای خانواده ایفا می کنند و باید به فکر سلامت و نشاط آنان باشیم تا از آسیب های اجتماعی دور بمانند.
وی با بیان اینکه آسیب‌ پذیری زنان در اعتیاد بیشتر از مردان است،گفت: طرح های مداخلاتی که برای بهبودی زنان معناد صورت می گیرد باید به صورت مستمر و پیگیرانه دنبال شود.
این مسئول، تداوم ارتباط مراکز ترک اعتیاد با بهبود یافتگان را ضروری دانست و یادآور شد: ایجاد اشتغال و کار آفرینی مانع از بازگشت زنان بهبود یافته به اعتیاد می شود و در این صورت پاکی آنان تداوم می یابد.
بیدخام با تاکید بر اینکه بسیاری از بهبودیافتگان وقتی از مراکز ترک اعتیاد خارج می شوند به دلیل پذیرش نشدن از سوی خانواده و بی پناهی دچار مشکلات عدیده ای می شوند،افزود: ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته ضروری است و در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی برای این افراد می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: اشتعال زنان معتاد بویژه پس از بهبودی موضوع بسیار مهمی است که اگر مورد غفلت قرار گیرد آثار جبران ناپذیری دارد و باید همه آحاد جامعه نسبت به این موضوع حساس شوند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تاکید کرد: زنانی که از دام اعتباد رهایی یافته اند به علت نداشتن سرپناه در معرض آسیب های اجتماعی هستند که ایجاد یک سرپناه موقت همچون گرمخانه می تواند آنها را از این مشکلات نجات دهد.
وی یاد آور شد: مدیریت شهری و شورای شهر می توانند با اهتمام در راه اندازی گرمخانه بانوان گامی در کاهش معضلات اجتماعی زنان آسیب دیده شهر بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اینکه خانه‌های میان راهی برای افرادی است که از اعتیاد بهبود یافته اما به دلیل نداشتن شغل و سرپناه یا عدم پذیرش از سوی خانواده مدتی را باید در این مراکز بگذرانند،افزود: راه‌اندازی گرم خانه و مرکز میان راهی زنان وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی همه دست اندرکاران و مسئولان ذیربط است.
وی اظهار امیدواری کرد با گسترش مراکز حمایتی زمینه بازگشت همیشگی بانوان بهبود یافته از اعتیاد به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم شود.
در حال حاضر 22 مرکز ترک اعتیاد در قزوین فعال است.
مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان قزوین از تیر ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.