به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز دوشنبه افزود: در هشت ماهه امسال، 270 فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی با هشت هزار و 948 نفر اشتغال و 43 هزار و 780 میلیارد ریال صادر شده که از نظر میزان سرمایه گذاری نسبت به هشت مشابه سال قبل از رشد 101.8 درصدی برخوردار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه امسال همچنین 109 فقره پروانه بهره برداری در بخش کشاورزی با 420 نفر اشتغال و 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری صادر شده که از نظر میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 203 درصد رشد داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه به میزان تسهیلات پرداختی بانک های استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در هشت ماهه امسال 38 هزار و 370 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های استان به متقاضیان پرداخت شده است.
این مسئول همچنین گفت: این میزان تسهیلات در بخش های صنعت و معدن، خدمات، کشاورزی، مسکن و صادرات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: از این میزان 33 هزار میلیارد ریال توسط 16 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان و سایر توسط بانک های خصوصی ارایه شده است.
این مسئول گفت: صنعت و معدن معادل 36 درصد، خدمات 35 درصد، کشاورزی 19 درصد، مسکن هشت درصد و صادرات 2 درصد از تسهیلات پرداخت شده را به خود اختصاص داده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: میزان صادرات کالا از استان به خارج در هشت ماهه امسال از مبادی استانی 346 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 95 معادل 31 درصد رشد داشته است.
حبیبی در رابطه با میزان واردات استان نیز گفت: میزان واردات استان نیز در مدت یاد شده 474 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر با 31 درصد رشد را نشان می دهد.
استان قزوین با سه هزار و 600 واحد صنعتی جزو پنج قطب صنعت کشور به شمار می رود.
قزوین همچنین با وجود دربرگیری یک درصد از مساحت ایران، پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.