بهمن طاهرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه بودجه سال 97 در شکل ارائه شده موجب می شود مشکل پیشرفت پروژه های عمرانی نیمه تمام حل شود.
وی اضافه کرد: لایحه بودجه سال 97 همچنین در گشایش برخی معضل ها و مشکلات اقتصادی جامعه موثر خواهد بود.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه بر رفع فقر، تقویت صندوق بازنشستگی و توسعه اشتغال در استان ها و تلاش در جهت حذف فقر مطلق و توجه بیشتر به توزیع عادلانه یارانه ها و نگاه بیشتر به اجرای اولویت های برنامه ای تاکید شده است که بدون شک موجب حل بخشی از مشکلات کشور می شود.
وی افزود: امیدواریم آنچه که دولت در این لایحه پیش بینی کرده است در صحن علنی مجلس با کار کارشناسی و فنی مورد بررسی قرار گرفته و اگر کاستی و نقصی در برخی از مواد آن وجود دارد، رفع شود.
در حال حاضر 6 هزار طرح عمرانی ملی و حدود 65 هزار پروژه عمرانی استانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که به دلیل کمبود منابع بودجه عمومی ،تکمیل آنها به تعویق افتاده است.
دولت در این راستا حدود 650 هزار میلیارد ریال از روش مشارکت عمومی-خصوصی در لایحه بودجه سال 97، منابع تجهیز کرده است تا هر چه سریعتر طرح های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسند.
لایحه بودجه سال 97 که از سوی دولت تهیه شده است، 19 آذر ماه جاری از سوی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد.
دولت براساس ماده 186 آیین‌ نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در آذر ماه هر سال به مجلس تقدیم کند و نمایندگان مجلس نیز پس از بررسی کلیات بودجه و اعمال پیشنهادهای خود آنرا به تصویب می رسانند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.