محسن ادهمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود محقق نشدن مطالبات و منابع مالی محدود، نیروی انسانی این مرکز همچنان با قوت به کار خود ادامه داده و تاکنون نگذاشته این مشکلات آنان را در ارائه خدمت دچار مشکل کند اما تداوم این موضوع مرکز را در تامین بدیهی ترین تجهیزات برای بیماران با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.
وی در ادامه بزرگترین مشکل بخش سلامت را تامین منابع مالی و مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قزوین از سازمان های بیمه گر دانست و گفت: پزشکان این مرکز نزدیک یک سال است کارانه نگرفته اند، اما با سعه صدر در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
ادهمی، محدودیت و فرسودگی فضای درمانگاه ها را نیز از دیگر مشکلات این مرکز اعلام کرد و ادامه داد: حجم انبوه بیماران و هزینه های گران بخش خصوصی و اخیرا نیز پذیرش نشدن دفترچه های بیمه همگانی سلامت در بیمارستان های خصوصی، بیماران زیادی را به سمت مراکز دولتی سرازیر کرده و همین، مشکل درمانگاه های دولتی را مضاعف تر کرده است.
وی همچنین با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در این مرکز درمانی برای رفاه حال بیماران، گفت: نوبت دهی کلینیک های این مرکز حضوری بوده و بیماران با حضور در مرکز، نوبت پزشک مورد نظر را برای روزهای مشخص شده دریافت می کنند و دیگر لازم نیست در صف های طولانی معطل بمانند.
ادهمی از راه اندازی فیزیوتراپی این مرکز نیزخبر داد و گفت: این بخش با 12 کابین، ماهانه ظرفیت ارایه حدود خدمات به سه هزار بیمار در 2نوبت صبح و عصر را دارد و برای بازسازی و نوسازی و تجهیزات این بخش، سه میلیارد ریال هزینه شده است.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی داروخانه بیماران سرپایی برای نخستین بار در مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی، اظهار کرد: تا زمان تکمیل فضای الحاقی مرکز که در مجاورت فضای فعلی در حال ساخت است بخش یا تجهیزات دیگری برای نوسازی و بازسازی نداریم.

***پیشرفت 23 درصدی فضای الحاقی
ادهمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 23 درصدی ساخت فضای الحاقی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی، گفت: این طرح با ظرفیت 250 تخت، طی سه سال احداث می شود و با تکمیل آن اتاق عمل سوختگی، 6 بخش بستری، اورژانس و تحت نظر به آن انتقال خواهد یافت.
وی با اشاره به نبود آی سی یو سوختگی در این مرکز گفت: در صورت تکمیل فضای الحاقی، بخش سوختگی در یک طبقه مجزا به آن منتقل می شود و آی سی یو سوختگی نیز در این مرکز دایر خواهد شد.
ادهمی با اشاره به گرفتن مجوز سی تی اسکن دوم و ام آر آی برای این مرکز در سفر وزیر بهداشت به قزوین،افزود: با ساخت فضای الحاقی، این 2 خدمت در همان مکان ارایه خواهد شد.
مدیر مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی قزوین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداخت مردم از جیب خود، هم اکنون تمام تجهیزات مورد نیاز بیماران از جمله تجهیزات ارتوپدی و مغز و اعصاب توسط خود مرکز تامین شده و بیماران نیازی ندارند که به خارج از مرکز مراجعه کنند.

**صرف 10 میلیارد ریال برای ارتقای هتلینگ بیمارستان شهید رجایی قزوین
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین، ارتقای هتلینگ بیمارستان ها را از دیگر خدمات طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد و گفت: برای ارتقای هتلینگ این مرکز حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده و همچنین 100 تخت بستری و فضاهای جانبی آن نوسازی و بازسازی شده اند.
ادهمی اظهار کرد: بر این مبنا ظرفیت اورژانس مرکز به 2 برابر افزایش یافت و هم اکنون با 24 تخت، با تمام امکانات، شامل مانیتورینگ، رادیولوژی و سونوگرافی فعالیت می کند.
ادهمی اظهار کرد: آی سی یو این مرکز نیز که در سال گذشته از فضایی 100 متری به 800 متر با ظرفیت 20 تخت گسترش یافت هم اکنون یکی از بهترین و مجهزترین آی سی یو های بیمارستانی در کشور است.
به گفته وی، پیش از این، بسیاری از عمل های جراحی به خاطر محدودیت در تعداد تخت های آی سی یو انجام نمی شد، اما هم اکنون با افزایش فضای مورد نیاز و تعداد تخت ها، اوضاع به مراتب بهتر شده و ضریب اشغال تخت نیز 100 درصد است.
وی همچنین گفت: برخی از بخش های مرکز نیز به علت ساخت فضای الحاقی و انتقال چند بخش به آن مکان، نوسازی و بازسازی نشدند.

**بستری ماهانه چهار هزار بیمار در مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی قزوین
مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین گفت: این مرکز، دارای بیشترین مراجعه کننده در سطح استان قزوین است و ماهیانه چهار هزار بیمار در اورژانس و بخش های آن بستری شده و 2 هزار عمل جراحی در آن انجام می شود.
به گفته این مقام مسئول، با وجود گلایه هایی که درباره وضعیت بیماران فوتی این مرکز می شود، آمار نشان می دهد تعداد بیماران فوتی بالای 24 ساعت در این مرکز، 2 در یک هزار بیمار است.
ادهمی، سرعت عمل اورژانس پیش بیمارستانی در انتقال سریع بیمار به مرکز را نیز در کاهش آمار فوت شدگان این مرکز موثر دانست و گفت: به منظور تسریع در انتقال بیماران و مصدومان به تنها مرکز ترومای استان، تدابیر و رایزنی هایی با بیمارستان 553 ارتش در حال انجام است که تا تکمیل احداث بخش الحاقی مرکز، بالگرد اورژانس استان از باند فرود این بیمارستان استفاده کند.
وی تصریح کرد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، وابستگی بیمارستان ما برای برخی خدمات به خارج از مرکز بود اما در حال حاضر، بیمار مجبور نیست به خارج از بیمارستان مراجعه کند و برای برخی خدمات که مرکز فاقد آن است، بیمار توسط خود ما به مرکزی دیگر منتقل می شود.
وی همچنین یادآور شد: روزانه پنج پزشک مقیم بیهوشی، جراحی ارتوپدی، مغز و اعصاب، و طب اورژانس در مرکز مستقر هستند.
بیمارستان شهید رجایی قزوین با 530 نفر نیرو شامل 300 نفر کادر پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و خدمات، 50 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص و 180 تن نیروی خدماتی، اداری و پشتیبانی در خدمت بیماران است.
به طور میانگین ماهیانه چهار هزار بیمار از خدمات اورژانس این بیمارستان بهره مند می شوند.
7388 *3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.