به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مسعود حق لطفی روز یکشنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری انجام شد،افزود: امیدواریم با همراهی و حمایت نمایندگان استان در مجلس موافقت استقرار و راه اندازی اداره کل راه آهن در قزوین از وزارت راه و شهرسازی گرفته شود.
خط آهن مرکز کشور به غرب و بخشی از خط آهن شمال به جنوب کشور که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، از استان قزوین عبور می کند.

**سرعت بخشی به اجرای طرح های حوزه راه و شهرسازی قزوین با حمایت نمایندگان
وی اظهار کرد: طرح های بالادستی، سیاست های نظام و وزارت خانه و نیازهای اساسی استان معیار برنامه ریزی و اقدام این اداره کل است و حمایت و همراهی نمایندگان استان در این زمینه سرعت تحقق طرح ها را افزایش می دهد.
وی اضافه کرد: هر چقدر این هماهنگی بیشتر و پررنگتر باشد، نتایج و ثمرات بهتری در کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به بار خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی به محورهای اساسی برنامه های در دست اقدام و پیش روی این اداره کل اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای توسعه سیستم های حمل و نقل درون و برون شهری و ایجاد حمل و نقل یکپارچه چند وجهی در قزوین به عنوان پایلوت کشوری از جمله طرح های مورد پیگیری قرار دارد.
حق لطفی تاکید کرد: طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل (TOD) به عنوان اولین شهر کشور در قزوین، 2 خطه شدن راه آهن تهران-قزوین-زنجان، احداث راه آهن قزوین-رشت، تکمیل و تسریع در اجرای پروژه های راه سازی استان از جمله قزوین-الموت-تنکابن، قزوین-رحیم آباد-کلاچای، بویین زهرا-ساوه و سایر محورها از جمله طرح های در دست اجرای مهم اداره کل راه و شهرسازی استان هستند.
وی افزود: بررسی، بازنگری و توجه به طرح های فرا دستی شهری با هدف افزایش و گسترش سیستم های حمل و نقل عمومی درون شهری و ایجاد خطوط دوچرخه و پیاده محور در شهرها به عنوان دیگر اولویت های کاری در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.
دبیر ستاد بازآفرینی استان قزوین همچنین اظهار کرد: بازآفرینی و باز زنده سازی بافت های تاریخی و ناکارآمد شهری استان و برنامه ریزی برای ایجاد تحرک در بازار مسکن با استفاده از ظرفیت موجود در این حوزه نیز در اولویت برنامه ها قرار دارد.
دبیر شورای مسکن استان قزوین با اشاره به برنامه های این اداره کل در حوزه مسکن نیز گفت: افزایش کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای استان با هدف ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت استفاده از انرژی و سرمایه های ملی، تکمیل و تحویل واحدهای باقی مانده مسکن مهر استان و پیگیری انجام مطالعات تقاضای مسکن در دستور کار قرار دارد.

**پیگیری برای احداث بندرخشک در قزوین
حق لطفی،پیگیری احداث بندر خشک در قزوین و انجام مطالعات برش استانی آن را از دیگر اولویت های راه و شهرسازی استان دانست و یادآور شد: تدقیق و تطابق طرح ها، نیازها و برنامه های پیشنهادی طرح شده توسط مردم و دستگاههای اجرایی با طرح های فرادستی ملی و استانی از جمله مسایلی است که در کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی این اداره کل همواره مورد تاکید است.
مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: اساسی ترین دغدغه این اداره کل در طرح ها، برنامه ها و اقدامات اجرایی بهبود کیفیت زندگی و پاسداست حقوق شهروندی است که امیدواریم با برنامه های خود در مسیر تحقق آنها اقدام کنیم.
قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار نماینده است که 2 تن از آنان مربوط به حوزه انتخابیه 'قزوین،آبیک و البرز' هستند و حوزه های انتخابیه 'تاکستان' و 'بویین زهرا و آوج' نیز هرکدام دارای یک نماینده هستند.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.