به گزارش ایرنا، حمید ضیایی پرور ظهر شنبه در سومین اجلاس استانی نماز قزوین که با موضوع 'نماز و فضای مجازی' برگزار شد با بیان اینکه 65 میلیون نفر در کشور از اینترنت استفاده می کنند،اظهار کرد: این موضوع امکان بسیار مناسبی را بوجود آورده تا با محتواسازی در حوزه فضای مجازی اهداف فرهنگی خود را در دنیای مجاز دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه تبلیغات امور فرهنگی و دینی در فضای مجازی به دلیل حجم بالای کاربران آن گاهی اوقات تاثیرگذارتر از دنیای واقعی است، افزود: ضعف ما در حوزه تولید محتوا است که باید آنرا برطرف کنیم.
این مسئول گفت: شبکه های مجازی فناوری مربوط به غرب هستند اما می توانیم با تولید محتوای مناسب از این شبکه ها برای پیشبرد اهداف توسعه ای خود در حوزه دین و فرهنگ نهایت بهره را ببریم.
ضیایی پرور با بیان اینکه ظرف فضای مجازی نامحدود است،افزود: این کار ما را در حوزه محتواسازی هم آسان و هم سخت می کند.
وی، کشور را نیازمند ایجاد نهضت محتواسازی در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: باید با کمک جوانان خلاق و مبتکر و با مشارکت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در حوزه محتواسازی گام های بیشتر و جدی تری برداریم.
معاون فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی کشور باید صرف تولید محتوای مناسب در فضای مجازی شود، اظهار کرد: باید معارف اسلامی و دینی از جمله مربوط به نماز را به فرمت های قابل انتشار در فضای مجازی تبدیل کنیم.
وی همچنین از علما و روحانیون و حوزه های علمیه خواست تا در فضای مجازی فعال باشند و از این طریق تاثیرگذاری خود بر قشر جوان را بیشتر کنند.
این مسئول اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد و صداوسیما می توانند در حوزه معرفی شبکه های مجازی فعال در حوزه های دینی به قشر جوان در راستای تعمیق مسایل اعتقادی و ترویج نماز نقش موثری ایفا کنند.
بیست و ششمین دوره اجلاس نماز 30 آذر ماه امسال به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار خواهد شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.