به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در سومین اجلاس استانی نماز که با محوریت 'نماز و فضای مجازی' برگزار شد، فضای مجازی را به شمشیری 2 لبه تشبیه کرد و گفت: باید از فرصت های این عرصه برای ترویج نماز و معارف دینی نهایت استفاده را ببریم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری این فضا هم دارای‌ تهدید و هم فرصت است و اگر آنرا به خوبی مدیریت نکنیم تبدیل به آسیب و خطر خواهد شد اما اگر مدیریت مناسبی بر آن داشته باشیم، تهدیدها به فرصت بدل می شود.
وی در ادامه گفت: فضای مدبریتی استان به منظور تعمیق برنامه های دینی و فرهنگی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم در قالب این فضا جدیت ریادی برای ترویج نماز به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه مسئولانی که در این نشست حضور دارند همه در ترویج نماز باید مشارکت داشته باشند،افزود: باید از خود سوال کنیم که از اجلاس سال قبل تاکنون ایا موجب ارتقای فرهنگ نماز خوانی در جامعه شده ایم؟
آیت الله عابدینی گفت: باید از خود بپرسیم که پس از 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی نمره ما در وضعیت اقامه نماز و نمازخوانی و همه برکاتش خوب بوده و در این خصوص نهایت تلاش خود را کرده ایم؟
وی اظهار کرد: نماز احکامی است که در ایین انبیای گذشته هم‌بوده است به طوری که حضرت ابراهیم فرموده اند مرا از اقامه کنندگان نماز قرار دهید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اقامه نماز به معنای بجا اوردن تکلیف است،افزود: نماز با توجه و خلوص دل، انسان را به خدای خویش نزدیک کرده و او را در مقابل گناه و معصیت مصون نگه می دارد.
آیت الله عابدینی، یکی از برکات نماز را تقویت کرامت انسانی دانست و خاطرنشان کرد: کسی که از کرامت انسانی برخوردار است ظلم نمی کند و حق را ناحق نمی سازد.
وی از نماز به عنوان برجسته ترین عضو خانواده عبادت یاد کرد و با اشاره به تاثیر آن بر قلب و روح انسان ها، گفت: با جدی گرفتن نماز سعادت دنیا و آخرت نصیب ما می شود.
اجلاس کشوری نماز امسال به میزبانی هرمزگان در بندرعباس برگزار خواهد شد.
قزوین یکبار میزبانی اجلاس سراسری نماز کشور بوده است.
بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز کشور سال 94 به میزبانی قزوین برگزار شده بود.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.