به گزارش ایرنا، علی صفری روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید قزوین افزود: این برنامه بر ارتقا و بهبود کیفی زندگی شهروندان و کاهش معضل های ترافیکی تاکید می کند.
وی همچنین با اشاره به کارکردهای مختلف شهرداری ها، گفت: امروز شهرداری صرفا یک نهاد عمرانی و خدمات رسان نیست بلکه یک نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی است که ویترین خدمات نظام به شمار می رود.
استاندار قزوین اظهار کرد: شهرهای ما امروز با مشکلات زیست محیطی، ترافیک و مبلمان شهری و جذابیت بصری و تامین منابع مالی مواجه‌اند اما با همه مشکلاتی که داریم شهرها همچنان محل تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی نیز به شمار می روند.
شهردار قزوین با تاکید بر اینکه توسعه شهر را باید براساس محله محوری دنبال کنیم، تصریح کرد: شهرسازی باید از محلات آغاز شود زیرا این مهم در پایداری شهرها نقش اساسی دارند.
وی، توسعه حمل و نقل عمومی را یکی از برنامه های مهم شهرداری قزوین در دوره جدید یاد کرد و گفت: در حال حاضر 19 درصد سفر شهروندان قزوینی با اتوبوس، 32 درصد با تاکسی و سایر با خودروهای شخصی انجام می شود.
شهردار قزوین بر لزوم اصلاح رفتارهای ترافیکی اشتباه تاکید کرد و افزود: اگر به هر میزان منابع مالی برای احداث معابر درون‌شهری و تقاطع‌های غیرهمسطح و پل هزینه تامین شود اما این معابر پاسخگوی نیاز بلندمدت شهر نیست بنابراین باید فرهنگ ترافیک را به ‌صورت ریشه‌ای درست کنیم.
صفری با بیان اینکه به ‌زودی شورای توسعه شهری با حضور کارشناسان و نخبگان شهر قزوین تشکیل می‌شود،اظهار کرد: چشم‌انداز و راهبردهای توسعه شهری با رویکرد ارتقای فرهنگ شهری، ایجاد شهر پیاده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به شورای اسلامی شهر و شورای توسعه شهری ارائه می‌شود تا نظرات این کارشناسان نیز در این برنامه مدنظر قرار گیرد.
شهردار سابق قزوین نیز در این آیین گفت: شهر قزوین دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که می‌توان آنرا به یکی از شاخص‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرد.
مسعود نصرتی افزود: امیداریم توسعه شهر قزوین با اقتدار بیشتر و با اتحاد و همدلی ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه با اتحاد و همدلی می‌توان سرعت توسعه شهر را افزایش داد،اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرها مولد توسعه هستند تلاش کردیم تا توسعه شهر بر اساس برنامه چشم‌انداز صورت گیرد.
نصرتی تاکید کرد: در گذشته سعی شد تا احساس تعلق به شهر قزوین افزایش پیدا کند تا بتوانیم به خوبی در کنار مردم برای توسعه شهر قرار بگیریم.
نصرتی با اشاره به سابقه شهر قزوین در حوزه تاریخ و فرهنگ، افزود: امیداریم در دوره جدید مدیریت شهری شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این کهن شهر باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این آیین گفت: بهبود کیفیت زندگی شهروندان و بهره گیری از ظرفیت های استان در دستور کار شورای پنجم قرار دارد.
حکمت الله داودی افزود: حفظ اصالت اسلامی در ساخت و سازها،پیشگیری از حیف و میل بیت المال،رعایت تقوا،ایجاد تفاهم و همدلی به دور از مناقشه های سیاسی از تاکیدهای مقام معظم رهبری به اعضای شورای اسلامی شهرها است که باید به آن توجه جدی کنیم.
در پایان این آیین، از خدمات مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین تجلیل و علی صفری به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.
صفری شصت و دومین شهردار قزوین است که در کارنامه خود سابقه فعالیت به عنوان شهردار بیدستان و بویین زهرا را نیز دارد.
111 سال از تاریخ تاسیس شهرداری قزوین می گذرد.
شهر قزوین با سه منطقه شهری دارای 381 هزار نفر جمعیت است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.