به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) افزود: هوشمندی در عرصه خبر بسیار مهم می باشد و در آموزه های قرآنی نیز به آن تاکید شده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در قرآن کریم به منبع خبر اهمیت ویژه ای داده شده است و طبق فرموده قرآن اگر فاسقی برای شما خبر آورد باید آن را تبیین کنید.
آیت الله عابدینی افزود: اگر براساس نیاز جامعه در پوشش اخبار هوشمندانه اقدام شود بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود.
وی افزود: گاهی نشر یک خبر موجب نگرانی و ناراحتی مردم می شود اما اگر براساس هوشمندی در انعکاس اخبار اقدام کنیم نتیجه مناسب به دست می آید.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مخاطب شناسی در کلام امیرالمومنان(ع) برجسته است، افزود: باید خبرگزاری ها و اهالی رسانه نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه قزوین با اشاره به تلاش رسانه های غرب برای نشان دادن چهره ای نادرست از اسلام، افزود: اکنون رسانه های استکباری در پی آن هستند که به کشورهای دیگر القا کنند که شما کشورهای عقب مانده و جهان سوم و در حال توسعه هستید تا آنها را مطیع خود سازند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: زندگی ما براساس سیاست های قرآنی نیست و باید دید چند تن از مسئولان براساس موازین قرآنی عمل می کنند که اگر چنین می کردند وضع ما بهتر بود.
امام جمعه قزوین، حمایت از مظلومان را وظیفه رسانه ها دانست و ادامه داد: قرآن انسان و انسانیت را تکریم می کند و ما باید در هرکجا انسان مظلومی را ببینیم باید به فریاد او برسیم.
آیت الله عابدینی افزود: شما باید رسالت های انبیا که تکریم انسانها است را در خبرگزاری جمهوری اسلامی دنبال کنید.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) امروز شنبه به منظور دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و استاندار و حضور در جمع کارکنان این رسانه در قزوین به این استان سفر کرد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی دارای بیش از 80 سال سابقه است.
این رسانه در سال 1313 با نام آژانس خبری پارس تاسیس شد و پس از انقلاب اسلامی به 'جمهوری اسلامی' و نام اختصاری'ایرنا' به فعالیت خود ادامه داد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.