به گزارش ایرنا، داوود محمدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید قزوین با بیان اینکه تولید فکر و اندیشه برای تعیین راهبرد صحیح در پیشبرد توسعه شهر قزوین وظیفه اعضای شورا و شهردار است.
وی، شهر را موجودی زنده برشمرد و ادامه داد: شهر دارای جسم و کالبد و روح است که باید در ابعاد توسعه به هر 2 موضوع توجه داشت‌ و در اجرای طرح ها علاوه بر رسیدگی به فضای سبز و مبلمان شهری، ارتقای حقوق شهروندی، توجه به امور فرهنگی و معنوی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بر اساس بینش اسلامی چرخ اقتصادی شهر را چرخاند و در حوزه مدیریت شهری تحول آفرینی کرد‌.
وی، آینده نگری در تدوین برنامه ها رو ضروری دانست و گفت: تولید منابع پایدار و جدید در مدیریت شهری نیز بسیار مهم است و به دلیل محدودیت منابع باید طرح های این حوزه را با اولویت بندی به جلو پیش برد.
محمدی تصریح کرد: پیشگیری از هدررفت منابع، استفاده بهینه از منابع موجود، جلوگیری از آزمون و خطا، توجه به اقتصاد مقاومتی، اولویت دادن به حمل و نقل عمومی، توزیع عادلانه امکانات، توجه به وضعیت ترافیکی شهر و بافت فرسوده شهری از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران شهری قزوین قرار بگیرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نصرتی، شهردار سابق قزوین گام های بلندی در مسیر تحول قزوین برداشتند و در سطح بین الملل شهر قزوین را معرفی کردند که این موضوع مسئولیت شهردار جدید را افزایش می دهد.
وی در ادامه گفت: با توجه به وجود هفت هزار طرح نیمه تمام در کشور، شهرداری ها باید در تکمیل این طرح ها به همراه بخش خصوصی و دولت مشارکت داشته باشند.

**احیای بافت فرسوده باید در اولویت مدیریت شهری قزوین باشد
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: یکی از مسایلی که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد، تاب آوری شهرها در برابر تغییرهای اقلیمی است.
سیده حمیده زرآبادی افزود: باید توسعه امکانات شهری در نواحی منفصل شهری و نقاط حاشیه ای شهر، احیای باغستان سنتی و توجه به مشکلات زیست محیطی در اولویت کاری مدیریت جدید شهری قزوین باشد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات شهردار سابق،گفت: اتفاق آرا در انتخاب شهردار جدید، پشتوانه خوبی برای وی است تا بتواند با همکاری اعضای شورای شهر در زمینه‌های عمرانی و خدماتی برنامه‌ریزی کند.
وی افزود: توجه به موضوع بافت فرسوده باعث خواهد شد با خسارت کمتری در زمان بحران روبرو شویم و این مهم باید در اولویت کاری مجموعه مدیریت شهری قزوین باشد.
زرآبادی اضافه کرد: در گذشته بیشترین توجه به مرکز شهر بود و این رویه باید تغییر کند و مدیریت شهری جدید باید به توسعه جنوب شهر و نواحی منفصل شهری نیز توجه ویژه داشته باشد.
وی گفت: تهیه طرح جامع شهر هنوز به پایان نرسیده است و این موضوع باعث شده که تغییر کاربری‌ها همچنان در شهر ادامه پیدا کند که این موضوع تاثیر مثبتی در توسعه شهر ندارد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور تقویت بهداشت و سلامت شهروندان باید مشکلات مدیریت پسماند نیز در شهر مرتفع شود.
وی از شهردار جدید قزوین خواست تا استفاده از نیروهای جوان و خوشفکر نیز توجه لازم را داشته باشد.
در پایان این آیین از خدمات مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین تجلیل و علی صفری به عنوان شهردار جدید معارفه شد.
صفری 62 شهردار قزوین که در کارنامه خود سابقه فعالیت به عنوان شهردار بیدستان و بویین زهرا را نیز دارد.
111 سال از تاریخ تاسیس شهرداری قزوین می گذارد.
شهر قزوین با 381 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهری است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.