به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید قزوین افزود: توسعه شهری در قزوین باید علاوه بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی باید با برنامه ریزی درست و تصمیم گیری های اصولی و کارشناسی مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: شهر یک موجود زنده به شمار می رود و برای پایداری آن مهمترین موضوع، برقراری یک ارتباط ارگانیک و پویا با روح انسان ها است.
استاندار قزوین ادامه داد: وجود یک شهر اگر باعث آرامش شهروندان آن نباشد، آنان نیز در نگهداری اش دقت لازم را نخواهند داشت بنابراین باید ابتدا خصوصیات انسان را بشناسیم ودر مرحله برنامه ریزی پروژه های شهری محیطی آرام برای مردم مهیا کنیم.
زاهدی اضافه کرد: هر شهر یک هویت دارد اما برخی شهرها هم هویت ندارند اما قزوین با انسان های فرهیخته خود، باغستان سنتی و بناهای تاریخی دارای هویت غنی است.
وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ مشکلات زیادی دارند که باید به حل آنها بپردازیم، افزود: یکی از این مشکلات بافت فرسوده شهری است که احیای آن مکان ها باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.
استاندار قزوین اظهار کرد: شهر باید موجب آرامش و آسایش شهروندان شود که اولین گام در این مسیر شناخت انسان است بنابراین طراحی و برنامه ریزی در شهرها باید متناسب با نیازهای شهروندان باشد.
زاهدی با تاکید بر حفظ هویت شهرهای تاریخی، اظهار کرد: توجه به بافت فرسوده شهری، مسایل ترافیکی،رسیدگی به نواحی منفصل شهری، حفظ باغستان های سنتی و احیای بناهای تاریخی باید در اولویت قرار بگیرد.
وی، ساماندهی ورودی های شهر، استفاده از توانمندی بانوان و جوانان و استفاده از دیدگاه های کارشناسان و سازمان های مردم نهاد را از دیگر مواردی دانست که باید به آن توجه ویژه کرد.
استاندار قزوین ادامه داد: تعیین تکلیف نواحی منفصل شهری باید جدی گرفته شود و توجه به ورودی های شهر قزوین که در حال حاضر مناسب نیست باید در اولویت ساماندهی قرار گیرد.
وی برح فظ و احیای باغستان سنتی قزوین به عنوان یک مساله مهم تاکید کرد و افزود: باغستان سنتی هویت تاریخی شهر قزوین است و باید از سوی شهرداری توجه به آن در اولویت قرار گیرد.
زاهدی با اشاره به نیاز به احیا و ساماندهی بناهای تاریخی قزوین، تصریح کرد: سال ها پیش که از قزوین دیدن کردم سرای سعدالسلطنه وضعیت نامناسبی داشت و امروز یک مجموعه ارزشمند ایجاد شده است که جای خوشحالی دارد.
استاندار قزوین حضور مدیران در این مراسم را نشان از اهمیت شهر قزوین و اعلام حمایت مدیران برشمرد.
زاهدی خاطرنشان کرد: اگر به درک مشترکی از آینده، مشکلات و توانمندی های شهر برسیم می توان با هم افزایی و تعامل در راستای توسعه صحیح گام برداشت.
استاندار قزوین افزود: در شورای شهر با وجود سلیقه های مختلف با 9 رای یک شهردار انتخاب شد تا کارها با قوت قلب بیشتری ادامه یابد و این آرا بیانگر درک مشترک از مشکلات و آینده شهر است بنابراین باید با هم افزایی و تعامل به منظور توسعه شهری قزوین اقدام شود.
در پایان این آیین، از خدمات مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین تجلیل و علی صفری به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.
صفری شصت و دومین شهردار قزوین است که در کارنامه خود سابقه فعالیت به عنوان شهردار بیدستان و بویین زهرا را نیز دارد.
111 سال از تاریخ تاسیس شهرداری قزوین می گذرد.
شهر قزوین 381 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهری است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.