به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز با موضوع تولید محتوای نمازی در فضای مجازی طی روزهای آینده، افزود: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌برداری بهینه از فضای مجازی، موضوع اجلاس استانی نماز در سال جاری حول محور این مساله است.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه هر ساله به ابتکار حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، اجلاس نماز در 2 مرحله استانی و کشور برگزار می شود، اظهار کرد: مرحله کشوری این اجلاس سال جاری به میزبانی هرمزگان برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: اگر فرهنگ نمازخواندن را گسترش دهیم، مانع بروز انحراف های گوناگون در بین جامعه بویژه جوانان خواهیم شد.
حجت الاسلام قابل به نقش نماز در کاهش مشکلات اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر افراد جامعه و بویژه جوانان، اهل نماز شده و آنرا جدی بگیرند، دیگر مرتکب جرم و گناه نمی شوند و از گذشته خود توبه خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر فضای مجازی توسعه بسیاری داشته و بخش قابل توجهی از مردم از آن برای برقراری ارتباط با دیگران و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کنند در حالی که از این ظرفیت می توان برای تقویت مبانی دینی نیز بهره جست.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه فضای مجازی علاوه بر تهدیدها، فرصت هایی نیز دارد که باید از آن استفاده کنیم، افزود: محتوای مورد نیاز جوانان براساس ذائقه مخاطبان در حوزه های فرهنگی و دینی را باید در این فضا نشر دهیم.
وی با بیان اینکه فضای مجازی مانند شمشیری 2 لبه است بنابراین باید در استفاده از آن دقت زیادی کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می فرماید به اندازه ای که مسایل فرهنگی مهم است در مسایل سیاسی و اقتصادی جای نگرانی نیست، هر چند مساله اقتصاد و سیاسی مهم است اما دشمن از دریچه فرهنگی به ما ضربه می زند.
حجت الاسلام قابل در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لایحه بودجه سال آینده باید به گونه ای تصویب شود که نگرانی مردم در رابطه با گرانی ها را مرتفع سازد و فشاری متوجه جامعه نشود.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه اقدام امریکا در خصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم ساخت و گفت: این کار یک بار دیگر ماهیت خبیث دولتمردان آمریکایی را به مسلمانان نشان داد.
حجت الاسلام قابل، تعیین بیت‌المقدس به ‌عنوان پایتخت اسرائیل را توهین آشکار به جهان اسلام خواند و افزود: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه ای جدید از سوی آمریکا بر علیه اسلام و مسلمانان است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی*انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.