به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی محمودی افزود: با تلاش پلیس و همکاری خوب دستگاه های امدادی و برابر اعلام پزشکی قانونی کل کشور؛ استان قزوین در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد 32 نفر کاهش تلفات در سوانح رانندگی داشته است.
وی با بیان اینکه فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی درحوزه برون و درون شهری در کل کشور به 105 نفر کاهش پیدا کرده است اضافه کرد: از این تعداد حدود 33 درصد کاهش مربوط به استان قزوین است.
سردار محمودی اظهار کرد: تردد میانگین روزانه حدود 350 هزار دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان و حدود یک میلیون تردد در ایام تعطیلات و نوروز نشانگر اهمیت استان قزوین در حوزه راه است.
وی گفت: قزوین با 1.5 درصد از جمعیت کشور، 6.3 درصد از راه های برون شهری کشور و سهم 3.3 درصد تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است.
فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هشت ماهه سال جاری بیش از 170 میلیون تردد از محورهای دارای دستگاه تردد شمار استان عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 14 درصد داشته است.
محمودی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه برقراری امنیت جاده ای در هفت ماهه سال جاری در رتبه های برتر کشوری قرار دارد گفت: در بازه زمانی هشت ماهه ابتدای سال جاری تصادفات فوتی 17 درصد و تعداد متوفیان ناشی از آن حدود هشت درصد، تصادفات جرحی 12 درصد و تعداد مجروحان 5.18 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری، مجموع تصادفات 12 درصد کاهش داشته است که این امر با تلاش جمعی کلیه دستگاه ها و ادارات مربوط به ترافیک استان محقق شده است.
قزوین یکی از استان های پر ترافیک کشور و پل ارتباطی استان های شمالی ، شمال غربی و غرب به پایتخت بوده و با 6 استان مهم کشور مرز بین استانی دارد.
ترافیک ( رفت و آمد ) 11 استان به سمت پایتخت از قزوین انجام می شود.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.