حامد عبدالرزاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قانون پیش فروش ساختمان در سال 89 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و آیین نامه اجرایی آن در سال 93 ابلاغ شده بود اما بنا به برخی موانع و دستورالعمل های مورد نیاز در قزوین اجرا نشد.
وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری دادگستری قزوین جهت ممانعت از فروش یک واحد مسکونی به چند نفر و جلوگیری از ایجاد اختلاف میان خریدار و فروشنده در قراردادهای پیش فروش، نشستی با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و شهرداری قزوین تشکیل شد و راهکارهای اجرای این قانون در قزوین مورد بررسی قرار گرفت.
این مسئول ادامه داد: همچنین براساس قانون پیش فروش واحدهای مسکونی، تبلیغات رسمی این واحدها در مطبوعات و صدا و سیما نیاز به اخذ مجوز از اداره کل راه و شهرسازی دارد و رسانه های جمعی باید برای انتشار آگهی پیش فروش ساختمان مجوز انتشار مربوطه را از درخواست کننده مطالبه کنند.
عبدالرزاقی اضافه کرد: براساس همین قانون بنگاه های املاک حق ندارند قراردادهای پیش فروش را در دفاتر خود ثبت کنند و الزاما باید قراردادهای پیش فروش در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اضافه کرد: در استان قزوین نسبت به سایر استانها تخلفات کمتری در قراردادهای واحدهای پیش فروش صورت می گیرد اما با این وجود قزوین از استان های پیشرو در اجرای قانون پیش فروش ساختمان است.
وی همچنین با تبیین وظایف دستگاه ها در این خصوص اضافه کرد: براین اساس شهرداری ها موظف شدند از 20 دی ماه سال جاری برای واحدهایی که مجوز ساخت دریافت می کنند،شناسنامه فنی نیز صادر کنند و در آن نسبت به درج اطلاعات فنی،سیستم مکانیکی و برقی،مشخصات سازه،پارکینگ، انباری و سایر اطلاعات اقدام نمایند.
حدود 2 هزار واحد مسکونی در استان با پیشرفت بالای 40 درصد در حال ساخت قرار دارند.
شهر قزوین با 600 هزار نفر جمعیت حدود 115 هزار واحد مسکونی دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.