به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی ناجا استان قزوین، سرهنگ نصرالله بیگلری در آیین آغاز طرح زمستانه امداد و نجات و رزمایش ترافیکی در پلیس راه قزوین-زنجان،افزود: در مجموع تصادف ها نیز طی مدت یاد شده 12 درصد کاهش داشته ایم.
وی با بیان اینکه 70 درصد تصادف های استان مربوط به خودروهای سواری است،اضافه کرد: خودروی پراید با 22 درصد بیشترین حجم مربوط به سوانح منجر به فوت در قزوین را داشته است و باید جلوی شماره گذاری آن گرفته شود.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه در تصادف های جاده ای استان طی مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با 17 مورد کاهش فوت روبرو بوده ایم،اضافه کرد: در کل کشور طی هشت ماهه امسال، 56 نفر کاهش فوتی داشتیم که 12 نفر آن به استان قزوین اختصاص داشته است.
رییس پلیس راه استان قزوین با اشاره به حجم بالای عبور و مرور در مسیرهای استان،اظهار کرد: ساکنان 6 استان کشور از طریق‌ها راه‌ها با استان قزوین اتصال دارند و شهروندان 11 استان نیز در مسیر محورهای مواصلاتی استان تردد می کنند.
وی با بیان اینکه در زمان تعطیلات روزانه یک میلیون تردد از مسیرهای ارتباطی استان صورت می‌گیرد،اظهار کرد: طرح امداد و نجات زمستانه در استان که از امروز(دوشنبه) آغاز شده است، به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.
6 هزار و 670 کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که 220 کیلومتر آن آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.