در بخشی از این گزارش که به قلم حسین آذربایجانی نوشته شده آمده است :اگر بخواهیم شاخص ترین ویژگی ها و ظرفیت های استان قزوین را برشماریم، بی گمان یکی از آنها دانشجویی بودن استان ماست. استانی با دهها مرکز آموزش عالی و بیش از 100 هزار دانشجو که به نوعی قطب آموزش عالی در شمال غرب کشور است. با این حال نشاط دانشجویی در این استان در حد و اندازه آمار صدهزار نفره نیست و جز معدودی تشکل های دانشجویی با برنامه های انگشت شمار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری، چیز دیگری نمی توان در دانشگاه های استان دید.
چند سال پیش در چنین ر وزهایی در گزارشی تحلیلی از وضعیت نشاط دانشجویی در استان نوشته بودم «دانشجویان نمی خندند، فقط درس می خوانند». حالا وضعیت از قبل هم اسفبارتر شده و با کاهش کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاههای استان، بخش مهمی از دانشجویان دیگر درس هم نمی خوانند و فقط واحد پاس می کنند تا در این آشفته بازار مدرک گرایی و کاغذبازی، مدرکی بگیرند و پیشوندی مثل مهندس یا دکتر به ابتدای نامشان اضافه شود.
اشاعه نفرت، تهمت و افترا در کانال های بی هویت عنوان مطلب دیگری از هفته نامه تابان است که با قلم سید محمدحسین زرآبادی نوشته شده است.
در بخشی از این مطلب آمده متاسفانه امروز یکی از آفت‌هایی که در شبکه پیام‌رسان تلگرام روز به‌روز شاهد افزایش آن هستیم، ایجاد کانال‌های تلگرامی بی هویت است که با سوء استفاده از اعتماد عمومی مردم گاهی با عنوان‌های چون اخبار محرمانه و اخبار عجیب و بعضی اوقات تحت لوا و با پوششی از جنس ارزش‌های دینی و انقلابی هر روز و هر لحظه صدها و شاید هزاران خبر نادرست را روی کانال‌های تلگرامی خود قرار می دهند که برخی به عمد آبرو، اعتبار و یا کسب و کار آنان را نشانه می روند و گروهی دیگر نیز ناآگاهانه تصویر ذهنی عموم مردم از هویت ملی، فرهنگ، قومیت یا جنسیت را مخدوش می کنند.
نویسنده همچنین افزوده است: همزمان با ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری برخی کانال‌های تلگرامی بی هویت در استان قزوین با عنوان‌های نامشخص در روندی هماهنگ شده، به تخریب برخی از چهره‌های سیاسی پرداختند و اکثرا به دنبال دامن زدن به حاشیه‌های بعضا بی اساس بودند، اگر چه این امر مساله‌ای نکوهیده و دور از انصاف است که البته به عقیده عده ای اندک این قبیل واکنش ها و رفتارها در آن برهه زمانی به دلیل هیجانات ناشی از برگزاری انتخابات و فضای رقابتی موجود در آن ،امری دور از ذهن نیست و توجیه پذیر است اما ادامه این روند با گذشت چندماه از انتخابات شدت و حدت بیشتری پیدا کرد و به دلیل عدم برخورد و شناسایی و معرفی این افراد به مردم، کانال‌های بی هویت و تفرقه افکن با خیالی آسوده به کار خود ادامه داده و ایجاد این فضا منجر به رشد قارچ گونه و افزایش کانال‌های از این دست در برخی از شهرستان ها را نیز در پی داشت، کانال های که جز توهین، افترا و تخریب شخصیت‌های استان و در نهایت از بین بردن اعتماد عمومی هیچ قصد دیگری ندارند.
'اصلاح طلب و اصول گرا باید هوادار منافع ملی باشند' برگرفته از سخنان استاندار و 'رویکرد محافظه کارانه اصلاح طلبان قابل قبول نیست' به نقل از سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دیگر مطالب شماره جدید هفته نامه تابان است.
هفته نامه تابان به مدیرمسئولی محمدعلیخانی منتشر می شود.
استان قزوین دارای 107رسانه اعم از خبرگزاری، پایگاه خبری، ماهنامه، هتفه نامه و روزنامه است.
6012/7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.