حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین می گوید: مردم استان بیش از73 میلیارد و178میلیون ریال برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به هلال احمر اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا قزوین حسن آصفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از این میزان یک میلیارد و 159 میلیون ریال کمک نقدی بود که مردم استان به صندوق‌های مستقر در چادرهای هلال احمر واریز و یا به حساب 99999 و سایر شماره های ارسالی جمعیت هلال احمر واریز کرده‌اند. 

وی، ارزش ریالی کمک‌های غیرنقدی مردم قزوین به زلزله زدگان کرمانشاه را نیز 72 میلیارد و 19 میلیون و 350 ریال اعلام کرد.

آصفی ادامه داد: اقلام ارسال شده به مناطق زلزله زده در کرمانشاه شامل 302 هزار و 476 بطری آب معدنی، 277 هزار و 581 قرص نان، 2هزار و 404 تخته موکت، 13 هزار و 426تخته پتو، 95 هزار و 477 قوطی کنسرو، ظروف نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی ،پوشاک، مواد غذایی و انواع دارو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله درکرمانشاه، 65 نیروی عملیاتی در قالب 14 تیم تخصصی شامل یک تیم ارزیاب، 6 تیم اسکان، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع و 6 تیم آوار برداری به همراه 17 خودروی آمبولانس، ست نجات و خودروهای کمک دار با تجهیزات انفرادی و گروهی به منظور امدادرسانی اعزام و پس از آن توزیع نظام مند خدمات و کمک‌های مردمی با تکیه بر دفترچه‌های امدادی انجام شد. 

آصفی همچنین گفت: پس از امداد رسانی نیز تیم سحر(ساماندهی حمایت های روانی) هلال احمر استان قزوین با حضور در مناطق آسیب دیده در قالب 2 تیم 14 نفره به همراه یک روانشناس، اجرای برنامه‌های عمومی و اختصاصی را برای گروه های سنی مختلف در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: در این اقدام که طی 6 روز حضور در هشت روستا و در 6 نوبت در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین در راستای تسکین هموطنان بویژه کودکان آسیب دیده روستاها انجام گرفت، در مجموع 2 هزار و 300 کودک زلزله زده کرمانشاهی از خدمات تیم سحر امور جوانان هلال احمر استان، بهره مند شدند.

وی از رونمایی رسمی سایت سوگ مهر آور  استان قزوین خبر داد و درباره نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح بخشی از پیام‌های تسلیت برای افراد متوفی توسط جمعیت هلال احمر تامین می‌شود و در عوض هزینه‌های اضافی برای برگزاری مراسم های یادبود صرف کمک به آسیب دیدگان و حادثه دیدگان می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.