حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره 72نفر از خواهران علاقه مند به قرآن کریم شرکت کرده اند.
این مسئول با بیان اینکه این دوره در سال های قبل به میزبانی قم برگزار می شد، یادآور شد: امسال برای نخستین بار این دوره در استان قزوین در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه قرآن آموزان در این دوره از اساتید کشوری و بین المللی بهره مند هستند، خاطر نشان کرد: مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در سال 91 و پیرو فرمایش حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، تاسیس شد و از سال 91 تاکنون رسالت مرکز بر این است که دوره های تربیت مربی حفظ را برگزار کند.
حجت الاسلام عادل یادآور شد: در همین راستا تاکنون 208 دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ و 19 دوره تکمیلی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشوربرگزار شده است.
وی ادامه داد: ریز موضوع هایی چون اصول عمومی و تخصصی حفظ قرآن، کارگاه های تدریس، کارگاه های عملی قرآن، آشنایی با حفظ موضوعی قرآن، شیوه حفظ موضوعی قرآن، آداب و آفات حفظ از جمله سرفصل های دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: تربیت حافظان قرآن کریم در راستای عمل به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انس با این کتاب آسمانی انجام گرفته است.
تاکنون 100 نفر در دوره های مقدماتی تربیت مربی حفظ قران توسط سازمان امور اوقاف و امور خیریه شرکت کرده و موفق به دریافت مدرک مربیگری شده اند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.