به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، امیرجعفر تقی پور روز سه شنبه افزود: کاهش اطاله دادرسی و زمان رسیدگی به پرونده‌ها به عنوان یکی از درخواست های مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی در دستور کار جدی مسئولان این قوه است و باید در این زمینه گام های اساسی برداشت.
تقی پور اظهار کرد: اطاله دادرسی پرونده‌ها از مشکلات مهم دادگستری به شمار می رود و برای رفع این دغدغه و گلایه به حق مردم تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی با حفظ کیفیت و دقت در اولویت قرار گرفته است.
وی افزود: باید سعی کرد تا حد ممکن میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها را کاهش داد که البته به طور قطع قوه ‌قضاییه به تنهایی قادر به کاهش پرونده‌های ورودی به ‌دادگستری نخواهد بود.
وی تأکید کرد: تسریع در کارشناسی‌ها، استفاده از فرآیندهای الکترونیکی در دادرسی، افزایش تعداد قضات، جلوگیری از طرح دوباره بعضی پرونده‌ها و افزایش آگاهی‌های عمومی از جمله راهکارهایی هستند که در کاهش اطاله دادرسی موثر واقع شوند.
تقی پور توضیح داد: با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها اقدام کرده ایم و تلاش می کنیم در این حوزه به نقطه مطلوب مورد نظر دستگاه قضا و مقام معظم رهبری دست یابیم.
وی یادآورشد: کاهش اطاله دادرسی بدون انجام اقدام درون و برون سازمانی قابل تحقق نیست و امیدواریم دستگاه های اجرایی و رسانه ها قوه قضاییه را در این زمینه یاری کنند.
سال گذشته 290 هزار پرونده به دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان قزوین وارد شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.