محمودرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پژوهشگاه براساس تفاهم نامه میان پژوهشگاه استاندارد و شرکت شهر صنعتی البرز و با همکاری شهرداری الوند راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه منعقد شده، ساختمان این پژوهشگاه از سوی شرکت شهرصنعتی البرز تامین می شود، افزود: تجهیز این مکان نیز توسط سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد.
مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: ساختمان اختصاص یافته برای راه اندازی پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در شهر صنعتی البرز دارای پنج هزار متر وسعت و سه هزار و 600 متر زیربنا است.
طاهری یادآور شد: این پژوهشگاه پس از راه اندازی در زمینه سیستم های کیفیت، برق مکانیک، محصولات شیمیایی و صنایع غذایی فعالیت خواهد کرد.
این مسئول، هدف از ایجاد این پژوهشگاه را کمک به صنایع برای ارتقای کیفی محصولات خود عنوان کرد و گفت: وجود این پژوهشگاه در شهرصنعتی البرز به عنوان قطب صنعت استان و همچنین همجواری آن با شهرک های صنعتی کاسپین و لیا می تواند منشاء خدمات زیادی به واحدهای تولیدی مستقر در منطقه شود.
وی اظهار کرد: برخی صنایع استان به ناچار طرح های کیفی و آزمایش های مربوط به آنرا در تهران و یا استان البرز پیگیری و انجام می دهند که با راه اندازی پژوهشگاه منطقه ای استاندارد، امور یاد شده را می توانند در این مکان دنبال کنند.
مدیرکل استاندارد قزوین پیش بینی کرد تا ظرف یک سال آینده پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در شهر صنعتی البرز که دومین پژوهشگاه منطقه ای کشور به شمار خواهد رفت،تجهیز و راه اندازی شود.
شهر صنعتی البرز که پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در آن راه اندازی خواهد شد، نخستین شهر صنعتی ایران است و در 14کیلومتری قزوین در شهرستان البرز قرار دارد و 500 واحد تولیدی در آن مستقر می باشند.
نخستین پژوهشگاه منطقه ای کشور در استان آذربایجان شرقی به فعالیت می پردازد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.