به گزارش ایرنا، ناخدا یکم ابوالفضل دستگردی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین افزود: دستاوردها و تجهیزات جدید نیروی دریایی پس از دوران دفاع مقدس از جمله ناوشکن جماران و دماوند از افتخارات نیروی دریایی است.
وی اظهار کرد: توان تحقیقاتی و عملی متخصصان ایرانی علاوه بر عضویت ایران در جمع 13 کشور دارای قابلیت طراحی ناوشکن ها، توان دفاعی ایران به طور قابل توجهی افزایش یافته و مصداق عینی ما می توانیم را به جهانیان نشان داده است.
وی در خصوص حضور فعال نیروی دریایی ایران در آب های بین المللی افزود: در راستای دیپلماسی دریایی، نیروی دریایی ایران از سال 90 به عضویت سمپوزیوم بین المللی نیروهای دریایی در اقیانوس هند در آمد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هفتم آذر روز نیروی دریایی به مناسبت شجاعت ها و دلاوری های پرسنل خدوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عملیات مروارید نام گذاری شده است که با همکاری و پشتیبانی نیروی هوایی برای بمباران سکوهای نفتی عراق انجام شد.
وی اضافه کرد: نیروی دریایی در این عملیات قدرت دریایی جمهوری اسلامی را در منطقه نشان داد به گونه ای که این پیروزی بزرگ ترس و واهمه شدیدی در نیروهای نظامی دشمن ایجاد کرد.
ناخدا دستگردی ادامه داد: با این عملیات که در شصت و هفتمین روز جنگ ایران و عراق انجام شد راهبرد نظامی رژیم عراق مبنی بر حمله برق آسا در دریا با شکست روبرو شد.
وی گفت: با عملیات مروارید هسته اصلی نیروی دریایی دشمن شکسته و 600 نفر از نیروهای آن کشته وزخمی و27 تن به اسارت درآمدند.
وی خاطرنشان کرد: در آن شرایط حساس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در 1500 عملیات دریایی توانست حدود 300 میلیون تن کالای مورد نیاز مردم و رزمندگان را به داخل کشور انتقال دهد.
وی ادامه داد:علاوه بر عملیات مروارید، مشارکت نیروی دریایی ایران در دوران جنگ تحمیلی در عملیات های دیگری چون بیت المقدس، خیبر،بدر و والفجر8 نیز قابل تامل و توجه است.
وی خاطرنشان کرد: این نیرو در دوران جنگ با اسکورت ده ها هزار نفتکش و کشتی تجاری کشور به صادرات و واردات و حفظ اقتصاد کشور کمک های فراوانی کرد.
این مسئول یادآور شد: نتایج حاصل از اینگونه اقدامات، در شکست کامل نیروی دریایی عراق، سیادت ایران بر خلیج فارس و حفاظت از منافع حیاتی ایران در دریا، با همکاری با سایر نیروهای ایران در شکست دشمن قابل ملاحظه است.
هفتم آذر روز نیروی دریایی نامیده شده است.
6012 /7388خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.