به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در نشست شورای اداری بخش دشتابی از توابع شهرستان بویین زهرا افزود: بیشترین حجم درخت کاری و جنگل کاری های صورت گرفته در استان طی مدت یاد شده مربوط به شهرستان بویین زهرا بوده که با شدت بیشتری نسبت به دیگر نقاط با مشکل بیابانی شدن اراضی روبرو است.
وی از اجرای روش های آبیاری مدرن در اراضی کشاورزی به عنوان دیگر اقدام مهم در راستای حفظ منابع آبی و پیشگیری از توسعه بیابان ها در استان نام برد و گفت: از سال قبل تاکنون 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به روش های ابیاری نوین تجهیز شده و یا در حال تجهیز هستند که اقدامی بی سابقه بوده است.
فرخزاد در ادامه چهار بانده شدن جاده بویین زهرا-ساوه را از طرح های مهم راهداری استان قزوین نام برد و اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این طرح در آینده نه چندان دور شاهد ارتقای رفاه حال مسافران، کاهش ترافیک و سوانح جاده ای در این مسیر بود.
وی در ادامه با اشاره به کمک دولت به شهرداری های کوچک، اظهار کرد: اختصاص درآمدهای مربوط به مالیات بر ارزش افزوده یک اقدام مناسب برای توانمندسازی مدیریت شهری در شهرهای کوچک بوده است که همچنان ادامه دارد.
در ادامه این نشست مسایل و مشکلات بخش دشتابی تشریح و راهکار حل آنها مورد بررسی قرار گرفت.
بخش دشتابی به مرکزیت ارداق از توابع شهرستان بویین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.