فریبا رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشگیری از خشنوت علیه زنان از جمله مسائلی به شمار می رود که در دهه اخیر به طور جدی از سوی مسئولان و نهاد های مردمی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش وکلا در کمک به پیشگیری از خشونت علیه زنان، اظهار کرد: وکلا در آسیب شناسی قوانین و شناسایی نواقص و خلاء ها از منظر حقوق شهروندی و قوانین موضوعه و ارائه راهکارهای عملیاتی همسو با منافع ملی ، امنیت اجتماعی و آزادیهای عمومی نقش موثری ایفا کنند.
رضایی با بیان اینکه اولین همایش ملی منع خشونت علیه زنان سال گذشته توسط اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران برگزار شد،ادامه داد: دومین دوره این همایش توسط کانون وکلای دادگستری قزوین در روز سه شنبه هفته جاری برابر با هفتم آذرماه در قزوین برگزار می شود.
وی، تبیین نارسایی ها و نواقص موجود در جامعه درباره منع خشونت علیه زنان جهت آگاهی بخشی عمومی و تداوم آن و همچنین ایجاد بستر مشارکت مستمر و تعامل سازنده میان نهادهای عمومی-مردمی و نهادهای دولتی تقنینی و قضائی و ارائه راهکارهای نوین و راهبردی در جهت روشنگری، بسترسازی و نظام مند کردن سیستم موجود را از اهداف اصلی این همایش اعلام کرد.
رضایی همچنین گفت: اینکه کرامت یک زن و ابزارهای مورد نیاز در راستای حفظ آن در جامعه امروزی ما چقدر شناخته شده و آیا قوانین امروزی ما برای ممانعت از اعمال خشونت و حفظ کرامت زن کافی است و یا ضمانت اجرائی موثری برای آن پیش بینی شده از جمله سوالاتی است ک در حوزه خشونت علیه زنان باید به آن پرداخته شود و امیدواریم که این همایش بتواند در حوزه حقوق زنان راه گشا باشد.
وی افزود: کارگاه های تخصصی این همایش با عناوین علل گسترش خشونت خانگی و آثار آن در خانواده و جامعه، آزارهای مادون تجاوز در محیط های عمومی، شونت علیه زنان در جنگهای داخلی و بین المللی و بررسی روانشناختی خشونت جنسی علیه زنان در خانواده و جامعه در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار می شوند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.