عین الله صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به صورت پایلوت در 6 مدرسه شهرستان البرز و 6 مدرسه ناحیه یک قزوین اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته این طرح در 6 استان اجرا شد، اضافه کرد: در سال جاری نیز با اضافه شدن 6 استان دیگر از جمله قزوین این طرح در 444 مدرسه کشور اجرا می شود.
صادقی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح 270 تن از کارکنان این 12مدرسه از نیروی خدماتی گرفته تا مدیران مدرسه در دوره های آموزشی مورد نیاز حضور می یابند و سپس آموزش های لازم به دانش آموزان ارایه می شود.
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با این آسیب ها را هدف اصلی این طرح ذکر کرد و گفت: طرح نماد یک ائتلاف ملی بین آموزش و پرورش و هشت دستگاه دیگر از جمله صدا و سیما، کمیته امداد، مدیریت و برنامه ریزی، نیروی انتظامی، دادگستری و بهزیستی است تا با کمک آنها بتوانیم به برنامه جامعی در زمینه مهار و کنترل آسیب های اجتماعی دست یابیم.
صادقی افزود: برای اجرای این طرح نمایندگان اعزامی استان ها به تهران آموزش های خود در زمینه های اجتماعی، تربیت فرزند سالم و خودکنترلی را دربازگشت به دانش آموزان، اولیا و مربیان مدارس ارائه می دهند.
وی افزود:این طرح در مدت اجرا در سال گذشته رضایتمندی خوبی از سوی اولیا داشته و قرار است تا سال 1400در تمام مقاطع تحصیلی اجرا شود.
86هزار و 500 دانش آموز مقطع متوسطه در استان قزوین تحصیل می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.