به گزارش ایرنا، محمد رضا نوروزیان مدیر برگزاری این جشنواره روز پنجشنبه در نشست خبری برگزاری این رویداد فرهنگی افزود: انجمن پاسداشت از آیین ها و مشاهیر سرزمین‌کهن به عنوان تشکل غیر دولتی مردم نهاد با همراهی استودیو قاف به عنوان دبیرخانه نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه که از سوی دفتر مرکزی این جشنواره در سیدنی استرالیا تعیین شده، این رویداد را هفتم آذر ماه سال جاری سینما مهتاب قزوین برگزار می کند.
وی اظهار کرد: برگزاری باشکوه این رویداد با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاونت امور سینمایی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای شهر و شهرداری قزوین،سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام می شود.
به گفته نوروزیان فیلم های شرکت کننده در این جشنواره از کشورهای فرانسه، روسیه، سوئد، پرتقال، آرژانتین، ترکیه، هلند، ایران، قزاقستان، برزیل، بنگلادش، امریکا، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لیتوانی، هند، بلاروس و لهستان هستند.
وی ادامه داد: ما از تمام کشورهای شرکت کننده در این جشنواره دعوت کردیم که به عنوان رایزن فرهنگی در این جشنواره شرکت کنند و امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی به بالندگی و نشاط هنری میهن مان کمک کنیم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای هفت گانه عارف قزوینی خبر داد و افزود: انجمن پاسداشت از آیین ها و مشاهیر کهن در پی آن است که از سال آینده این جشنواره را در قزوین پایه ریزی کند و امیدواریم که با همکاری همه سازمان های دولتی و غیر دولتی که دغدغه فرهنگ و هنر این سرزمین را دارند در این زمینه موفق عمل کنیم.
مدیر هنری جشنواره بین المللی فیلم ‌کوتاه بی کلام نیز در این نشست گفت: وقتی چنین جشنواره ای بین المللی در قزوین پایه گذاری، میزبانی و داوری می شود باید آنرا اتفاق مبارکی دانست.
سام چگینی افزود: نهمین جشنواره فیلم های کوتاه بی کلام هر ساله در کشور استرالیا در شهر سیدنی برگزار می شود که طبق هر ساله یک کشور برگزار کننده این جشنواره است به همین ترتیب در این دوره برای سومین‌بار این برنامه در ایران برگزار می شود.
این هنرمند با بیان اینکه ورود عموم در این جشنواره آزاد است،گفت: به بهترین تصویر برداری،تدوین گری و کارگردانی فیلم های این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.