به گزارش ایرنا، رضا عسگری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فعالان کتاب شهرستان البرز افزود: زمانی که با تغییر در میزان زمان مطالعه جایگاه کشورهای توسعه یافته تغییر می یابد نمی توان نسبت به مقوله کتاب و مطالعه بی تفاوت بود.
فرماندار البرز با بیان اینکه یکی از شاخص های جوامع توسعه یافته تعداد کتاب های تالیف شده و مطالعه شده است، اظهار کرد: باید با اقدام های ترویجی و خلاقانه فرهنگ مطالعه را در جامعه خود از رکود خارج کنیم.
وی با اشاره به فواید ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه، گفت: باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری کنیم.
عسگری با اشاره به سابقه درخشان ایران در حوزه های علم و دانش و فرهنگ و تمدن،افزود: پایین بودن سرانه مطالعه در بین شهروندان زینده کشور ما نیست.
امام جمعه الوند نیز در ادامه این آیین با تاکید بر اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گفت: باید رسانه ها به ترویج این مقوله بیشتر کمک کنند.
حجت الاسلام علی طهماسبی افزود: تقویت فرهنگ مطالعه به تعمیق بینش و آگاهی مردم منجر می شود و آثار مثبت فراوانی با خود به دنبال دارد.
در پایان این آیین از کتاب گنجینه آثار (حجت الاسلام رجبعلی باباجهانی) و رمان با یک فرشته قدم بزن (حسین مختاری) از نویسندگان بومی شهرستان رونمایی شد.
در این مراسم همچنین از منوچهر رضایی نویسنده کتاب روبیک در حوزه دفاع مقدس، سعید عاشقی از شاعران معاصر و حسین علیپور نویسنده کتاب هشدار در حوزه شبکه های مجازی قدردانی شد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.