به گزارش ایرنا، مردم قزوین شب گذشته و امروز با برپایی آیین های عزاداری در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در رثای آن امام همام عزاداری کردند.
نصب پرچم های سیاه در میادین شهر و اداره ها، مغازه ها و نصب پارچه نوشته با مضامین تسلیت شهادت امام رضا(ع) چهره شهرهای استان قزوین را سیاهپوش کرده است.
آیین های خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا (ع) که به رسم هر سال در بقاع متبرکه برگزار می شود .
مردم مومن و خداجوی قزوین همچنین با راه اندازی دسته های سینه زنی در خیابان ها و حرکت به سوی مکان های مقدس همچون امام زاده ها و گلزار شهدا برای هشتمین امام شیعیان جهان اسلام عزاداری کردند.
جمعی از شهروندان قزوینی نیز با حضور درآستان مبارک امام زاده حسین(ع)- فرزند امام رضا(ع) - باخواندن دعا و نوحه به آن امام غریب ابراز ارادت کردند.
سخنرانان و واعظان در آیین های عزاداری با بیان ویژگی های اخلاقی و سیره امام رضا(ع) بر پیروی از رفتار و سیره آن امام همام تاکید کردند.
توزیع نذری، عیادت از بیماران و سالمندان و زیارت مکان های متبرکه از دیگر آیین های مردم استان قزوین در سالروز شهادت امام هشتم شیعیان است.
همچنین در سالروز شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان، آیین تشییع نمادین پیکر آن حضرت توسط هیات های مذهبی قزوین برگزار می شود.
برخی شیقتگان این امام همام نیز چندی قبل برای شرکت در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس شده اند.
براساس این گزارش، مردم شهرستان های بوئین زهرا، آوج، تاکستان، البرز و آبیک نیز با برپایی چنین آئین هایی در قالب هیات های عزاداری به سوگواری پرداختند.
7389/6012 خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.