به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامرضا عادل به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: در حوزه بقاع متبرکه نیزدر سال جاری تاکنون 28میلیارد و 170میلیون ریال جمع آوری شده که رشدی14درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با گرامیداشت هفته وقف اضافه کرد:27صفر آغاز هفته وقف است و باید به بهانه آن تمام واقفانی که هرکدام با وقف اموال خود بخشی از نیازهای مردم جامعه خود را برآورده ساختند مورد تجلیل قرار گیرند.
وی اظهار کرد:مردم ما به اشکال مختلف با وقف در ارتباطند و این سنت حسنه درفعالیت و وجود بسیاری از درمانگاه ها و مساجد و مدارس موقوفه جریان دارد.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه وقف پیش از اسلام هم وجود داشته اما پس از اسلام به شکلی ویژه تر مورد تاکید قرار گرفته، گفت: گرچه در قرآن کریم وقف به طور مستقیم مورد اشاره قرار نگرفته اما تعابیری چون احسان و صدقه جاریه خود موید تاکید این کتاب بزرگ بر وقف است.
وی گفت:در متون فقهی ابواب وقف با تعابیر مختلف نام برده شده و در راستای رفع نیازهای جامعه همواره به آن تاکید شده است.
حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد:تمام موقوفات در اعصار مختلف در راستای رفع نیازهای جامعه وقف شده و امروز هم باید به اقتضای نیازهای جامعه وقف هایی متناسب با نیازها صورت گیرد.
وی، مسکن، بهداشت و درمان و علم و فناوری را از جمله حوزه هایی عنوان کرد که افراد می توانند با وقف داشته های خود، علاوه بر برطرف کردن خواسته ها و نیازهای جامعه ، اجر اخروی کار خود را نیز بگیرند.
ر حال حاضر در استان قزوین 956موقوفه مفنعتی وجود دارد که دارای درآمد است که صرف نیت واقفان می شود.
همچنین یکهزارو 273موقوفه انتفاعی مانند مسجد که درآمدی ندارند و و 130موقوفه غیر متصرفی در استان وجود دارد که اداره آنها برعهده متولی خاصی بوده و طبق وقف نامه مدیریت می‌شود.
6012/7388 خبرنگار:پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.