به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته وقف از رشد25 درصدی عواید موقوفات و رشد 14درصدی نذورات در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وی همچنین گفت: در یک سال گذشته هشت میلیارد و 597 میلیون ریال در حوزه اجرای نیات واقفان، پنج میلیارد و 144میلیون ریال در حوزه نیات خیریه از جمله ازدواج و کمک به دانش آموزان بی بضاعت، چهار میلیارد و 376 میلیون ریال در حوزه عتبات عالیات، چهار میلیارد و 259میلیون ریال در هزینه های عمرانی مساجد، 30میلیارد و 552میلیون ریال در حوزه بقاع متبرکه، 6 میلیارد و 171میلیون ریال در حوزه نیات اجتماعی و 429 میلیون ریال در حوزه مدارس علوم دینی از محل نیات موقوفات هزینه شد.
وی اضافه کرد: در یک سال گذشته در حوزه بازسازی و توسعه و تکمیل طرح های عمرانی 65 بقعه با 29هزار متر مربع و با اعتبار52میلیارد ریال بهسازی شدند.
عادل با بیان اینکه هم اکنون اجرای چند طرح در مرحله عقد قرارداد بوده و مجوز آن از سازمان اوقاف اخذ شده است، ادامه داد: از مهم ترین این طرح ها انعقاد قرارداد یک مجتمع مسکونی با بنیاد مسکن در موقوفه امین الرعایا و همچنین موقوفه امامزاده حسین(ع) است که با تحقق آن بخشی از مشکلات توسعه این امامزاده نیز حل خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه به اعتبارات اختصاص یافته در حوزه امامزادگان و مساجد به این اداره کل اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته سه میلیارد و 455 میلیون ریال در حوزه مساجد و چهار میلیارد و 803 میلیون ریال برای بقاع متبرکه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی جذب کردیم.
وی ادامه داد: از محل همکاری و جذب اعتبارات سایر دستگاه ها از جمله شهرداری و میراث فرهنگی نیز 10میلیارد ریال در سال گذشته و 12میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته است.
حجت الاسلام عادل در ادامه از اهدای 300 میلیون ریال از محل عواید موقوفات و همچنین صرفه جویی در هزینه های هفته وقف در قزوین به زلزله زدگان غرب کشورخبر داد.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز پایگاه های کمک های غیرنقدی مردم توسط اوقاف به حادثه دیدگان زلزله استان کرمانشاه مستقر و کمک های مردم را جمع آوری می کنند.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.