عبدالحسین مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشنهاد ما در این راستا برای قزوین سه ایستگاه، شهرستان البرز2 ایستگاه و در هرکدام از شهرستان های آوج، تاکستان و بوئین زهرا یک ایستگاه و همچنین در آبیک نیز افزایش حسگرهای سنجش آلودگی است.
وی، هزینه راه اندازی هر ایستگاه سنجش کیفی هوا را نزدیک به پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درخواست ما برای راه اندازی ایستگاه های جدید به سازمان حفاظت محیط زیست و کارگروه های استانی ارایه داده شده است.
مظفری ادامه داد: البته در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اختصاص یک ایستگاه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سه ایستگاه توسط شهرداری، یک ایستگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی و یک ایستگاه توسط محیط زیست مصوب شده که تاکنون به علت کمبود بودجه عملیاتی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی و بین دستگاهی است و انتظار داریم سازمان هایی چون شهرداری در سیاست گذاری های خود پشتیبانی و حفاظت از محیط زیست را در سرلوحه کار قرار دهند.
مظفری در ادامه علت بالا بودن ضریب اکسیدهای نیتروژن در ایستگاه سنجش آلودگی هوا در چهارراه ولیعصر(عج)قزوین را در اشکال نمایشگر آن اعلام کرد و افزود: این بالا بودن ضریب اکسیدهای نیتروژن ناشی از آلودگی هوا نبوده و تنها به معنای خرابی نمایشگر آن است که البته خللی در کار ما برای سنجش آلودگی هوا ایجاد نکرده است.
وی افزود: در سال جاری تنها حدود پنج روز هوای ناسالم برای گروه های حساس را شاهد بودیم که نسبت به سال گذشته که 20روز هوای ناسالم داشتیم وضعیت به مراتب بهتر بوده است.
هم اکنون 2 ایستگاه سنجش کیفی هوا در قزوین و آبیک مستقر است که ایستگاه قزوین بررسی هفت آلاینده و ایستگاه آبیک 2آلاینده را بر عهده دارد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.