به گزارش ایرنا، علی پرزحمت روز شنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بخشنامه جدید، واحدهای تولیدی با اشتغال بیش از صد نفر و درخواست های تسهیلات بالای 30 میلیارد ریال درصورت تشخیص کارگروه اصلی استان می توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند .
وی ادامه داد: پیش از این محدودیت پرداخت تسهیلات تا اشتغال 100 نفر و زیر 30 میلیارد ریال در استان وجود داشت و تسهیلات بیش از این رقم به کارگروه ملی ارجاع داده می شد ولی اکنون دولت پرداخت بیش از 30 میلیارد ریال را به استان تفویض کرده است.
وی در خصوص تاثیر این بخشنامه در استان صنعتی قزوین افزود:300 واحد صنعتی استان که اکثرا قدیمی بوده و بیش از 100 نفر اشتغالزائی دارند قبلا نمی توانستند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند اما با این بخشنامه جدید از تسهیلات رونق تولید بهره مند خواهند شد.
پرزحمت در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:34 معدن تاکنون برای دریافت تسهیلات در استان ثبت نام کرده اند اما به دلیل پذیرش نشدن پروانه بهره برداری معادن به عنوان وثیقه هنوز تسهیلاتی در این زمینه پرداخت نشده است .
وی اضافه کرد: تا کنون یک هزار و 180 میلیارد ریال برای 142 واحد کشاورزی و صنعتی استان پرداخت شده که بخش صنعت هزار و 60 میلیارد ریال و بخش کشاورزی 120 میلیارد ریال دریافت کرده اند و استان قزوین رتبه دوم را در این زمینه دارد.
وی در خصوص تاثیر این میزان تسهیلات پرداختی در ایجاد اشتغال و تولید در استان اظهار کرد:تنها 6 درصد کل تسهیلات اعطا شده در استان به رونق تولید اختصاص داشته و 94 درصد تسهیلات توسط بانک ها در وجوه دیگر پرداخت می شود به همین دلیل شاهد تاثیر چندان این تسهیلات در تولید و اشتغال استان نیستیم.
وی افزود:این روند پرداخت تسهیلات در استان صنعتی قزوین کند است و باید روند پرداخت تسهیلات در استان شتاب بیشتری داشته باشد.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
6101*6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.