به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست ستاد سرمایه گذاری استان افزود: قزوین، استعدادها و ظرفیت های اقتصادی فراوانی دارد و امیدواریم با پرهیز از بخشی نگری دستگاه ها بتوانیم با فعال ساختن این ظرفیت ها نقش استان را در توسعه اقتصادی کشور ایفا کنیم.
وی با تاکید بر اجتناب از بخشی نگری در سطح دستگاه ها،افزود: بخشی نگری در سازمان ها و دستگاه ها آسیب های بسیاری را به کشور وارد می سازد و ما را از رسیدن به اهداف خود بازمی دارد.
وی افزود: باید با شناخت لازم از سرمایه گذاران و اهلیت آنها در واگذاری طرح ها و پروژه ها اقدام شود، هرچند اهلیت سرمایه گذاری در مراحل آغازین قابل تشخیص است.
وی اضافه کرد: استان قروین از موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری برخوردار است اما عدم همراهی دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان باعث می شود سرمایه گذاران به استان های همجوار هدایت شوند.
زاهدی افزود: باید مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای نسبت به بهره گیری از ظرفیت های استان داشته باشند و با روزآمد کردن اطلاعات خود، زمینه ارائه خدمات را به سرمایه گذاران خارجی فراهم آورند.
استاندار قزوین گفت : طولانی و پیچیده شدن فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در دستگاه ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و نباید دستگاه ها با مانع تراشی سرمایه گذاران را از استان دور کنند.
وی با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران ادامه داد: فرمانداران، بخشداران و مسئولان استان باید برای حل مشکلات و مطالبات سرمایه گذاران در حوزه های مختلف تلاش نمایند تا سرمایه گذاران با انگیزه و علاقه بیشتر به استان وارد شوند.
زاهدی اضافه کرد :برای تسریع در پاسخگویی به متقاضیان سرمایه گذاری می توان مناطق سرمایه گذاری در استان را تعریف کرد و به جذب سرمایه گذاری در استان شتاب بخشید.
وی تصریح کرد :رفع معارض زمین های واگذار شده به سرمایه گذاران بر عهده دولت است و باید هم دستگاه واگذار کننده و هم فرمانداران و بخشداران در این زمینه اقدام کنند.
استاندار قزوین افزود: اهلیت سرمایه گذاران در طرح های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است و دراین خصوص باید سوابق متقاضی سرمایه گذار را نیز دریافت و بررسی کرد.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
6101*6012خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.