به گزارش ایرنا،دانش آموزان حاضر در آیین که در استانه 13 آبان روز دانش آموز برگزار شد، با اهدای گل به مزار شهیدان دوران دفاع مقدس یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
در این آیین همچنین یاد و خاطره 185 تن از والدین درگذشته شهدای آبان و آذرماه قزوین نیز گرامی داشته شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این آیین ضمن گرامی داشت سیزدهم آبان و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، گفت: مهم ترین گفتار و کردار شهدا که خیلی از آنان نوجوان و از دانش آموزان بوده اند، در وصایای آنان تبلور یافته است.
حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری افزود: گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه ی وصایای شهدا شکل گرفته است و برای تداوم آن نیز باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عمل به وصایای آنان، محقق شود.
وی با اشاره به بحران معنویت در جهان، گفت: امروز نبود اخلاق و معنویت، جامعه جهانی و فرزندان ما را تهدید می کند و برای برون رفت از این بحران، باید سبک زندگی شهدا در جامعه رواج پیدا کند.
این مسئول افزود: شهدا در طول حیات شان، قاتل نفس خود بودند و با تسلط بر آن، منافع جامعه و انقلاب را به منافع خود ترجیح داده و بر دشمنان اسلام پیروز شدند.
حجت الاسلام انصاری افزود: اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید فضیلت های اخلاقی را همانند شهدا در خود ارتقا دهیم چرا که پیروزی های ما در طول دفاع مقدس، بواسطه فضیلت های اخلاقی رزمندگان به دست آمد.
از سه هزار شهید استان قزوین، 300 تن دانش آموز بوده اند.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.