به گزارش ایرنا، عباس جهانبخشی روز چهارشنبه در نشست مشترک با جمعی از فرماندهان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین افزود: دانشگاه ها نباید تنها به فکر جذب و تولید دانشجو باشند.
وی اضافه کرد: توجه به اقتصاد دانش بنیان و توسعه آن به همت و تلاش همه مراکز علمی و دانشگاهی کشور نیازمند است.
جهانبخشی با بیان اینکه دانشگاه ها در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی همراه با سایر نهادها و دستگاه ها نقش دارند، اظهار کرد: باید به گونه ای دانشجویان خود را تربیت کنیم که آنها در مسیر شکوفایی علمی کشور گام برداشته و با اتکا به دانش و ابتکار خود به حل مسایل و مشکلات کشور از جمله در بخش های اقتصادی کمک کنند.
وی با اشاره به تاسیس مرکز رشد واحدهای فن اور و همکاری مراکز تحقیقاتی این دانشگاه با دیگر مراکز علمی و اقتصادی در سطح استان، گفت: بستر آزمایشگاهی و کارگاهی مناسبی با نظارت اعضای هیات علمی به منظور اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان ایجاد شده است.
در این نشست ظرفیت های دانشگاه آزاد تاکستان در حوزه های مرتبط با اقتصاد دانش بنیان، پژوهش و فن آوری،کار آفرینی و اولویت های استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مقرر شد 2 طرح برتر این دانشگاه در حوزه آب و کارآفرینی در نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی استان مطرح و مورد بررسی قرار بگیرند.
دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان تاکنون دارای 36 هزار دانش آموخته بوده است.
این دانشگاه دارای 6 دانشکده، سه مرکز تحقیقات و مرکز رشد و کلینیک تحقیقات انرژی ERC و واحدهای فن آور است.
این دانشگاه دارای 140 رشته تحصیلی در مقاطع و گرایش های مختلف از جمله کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا است.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.