به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ،غلامرضا جهان تیغ روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی حفاظت محیط زیست قزوین با استان های همجوار افزود: باید همه جامعه و دستگاه ها نسبت به موضوع محیط زیست حساسیت داشته باشند تا شاهد پیشبرد بهتر امور و اهداف خود در این حوزه باشیم.
وی اظهار کرد: در این راستا تاکنون چندین تفاهم نامه بین حفاظت محیط زیست و ناجا بسته شده تا نیروهای پلیس در موارد خاص درکنار محیط زیست قرار بگیرند.
جهان تیغ یادآور شد: خروجی این همکاری ها در سال جاری کشف چندین لاشه کل و بز ، تحویل پرندگان شکاری از جمله عقاب و شاهین به محیط زیست و دستگیری شکارچیان غیرمجاز و تشکیل پرونده متخلفان در دستگاه قضایی استان قزوین بوده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه بر آموزش و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: محیط بانان نیز باید آگاهی خود را در این حوزه افزایش دهند.
جهان تیغ، خرید و فروش پرندگان شکاری را یکی از مشکلات محیط زیست عنوان کرد و گفت: ماموران حفاظت باید هوشیار بوده و با متخلفان برخورد لازم را داشته باشند و از دوستداران محیط زیست در راستای انجام بهتر وظایف و ماموریت ها بهره های لازم را بگیرند.
وی با بیان اینکه بحث پرندگان شکاری یک موضوع ملی است و باید بیشتر به آن اهمیت دهیم، افزود: نباید تنها بر روی پستانداران وگربه سانان تمرکز داشته باشیم.
در این نشست در خصوص بیماری PPR (طاعون نشخوار کنندگان کوچک) در سال گذشته و شیوه برخورد با این بیماری و راه های پیشگیری آن بحث و گفت و گو شد.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه حفاظت شده در الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.