به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر بهزاد نجف پور افزود: جلوگیری از انتقال مادر به کودک یکی از راهبردهای مهم و استراتژیک در پیشگیری از انتقال بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی (HIV/AIDS) و بیماری‌های آمیزشی ناشی است که در برنامه‌های ملی کنترل بیماری ایدز و ویروس اچ آی وی مورد نظر می باشد.
وی یادآور شد: اجرای برنامه پیشگیری از انتفال HIV/AIDS از مادر مبتلا به کودک با اولویت جمعیت حاشیه نشین شهرها در سطح استان قزوین شروع شده است.
نجف پور ادامه داد: برای اجرای این برنامه، تمامی پزشکان، ماماها، روانشناسان، مراقبان سلامت و بهورزان مراکز خدمات جامع سلامت حاشیه شهرها و مسؤولان کنترل عفونت و ماماهای مسؤول بلوک زایمان بیمارستان های استان، تحت آموزش مشاوره های توصیه برای انجام تست HIV و نحوه انجام تست سریع آن قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه تمامی مراکز حاشیه شهرها و 11 بیمارستان در سطح استان قزوین، مجهز به تست های سریع انجام HIV شده اند،گفت: تمام مادران باردار مراجعه کننده به مراکز حاشیه شهرها و بیمارستان های سطح استان به انجام تست HIV توصیه می شوند.
نجف پور در پایان گفت: این آزمایش از افرادی که قبلا تحت بررسی قرار نگرفته و تمایل به انجام تست دارند به طور رایگان انجام می شود.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.