به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با مسئولان پدافند غیرعامل استان، افزود: با وجود فرصت ‌های زیادی که جامعه دینی ما برای فرهنگ ‌سازی پدافند غیرعامل دارد، آگاهی بخشی در این حوزه به خوبی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه خداوند، شیطان را دشمن انسان معرفی کرده و او نیز در هر زمان و مکانی دست از دشمنی بر نمی‌دارد، ادامه داد: خداوند همواره تاکید داشته دشمنی شیطان انسان ‌ها را از فرسودگی دور نگاه می‌دارد و اگر در دشمنی با او محکم باشید تهدیدها به فرصت تبدیل می شود و این آمادگی همیشگی در برابر دشمن، یکی از مصادیق پدافند غیرعامل است.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: نباید گمان کرد که اگر به دشمن لبخند بزنیم دشمنی ‌ها پایان یافته و همه مشکلات برطرف می‌شود، زیرا در پشت لبخند دشمن مشت چدنی قرار دارد و باید مراقب مکرهای پشت پرده آنها باشیم.
به گفته وی، در پدافند غیرعامل نباید تنها نگاهمان به داخل مرزها باشد زیرا امروز شرایط به گونه‌ای است که باید برای تامین کامل امنیت کشور نگاهی به بیرون هم داشت همان گونه که امام علی (ع) تاکید می‌کنند 'نگاهتان باید به عقبه‌های دشمن باشد'.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اگر نگاه امام علی (ع) را امروز بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم، عقبه ‌های دشمن همان سرویس‌ های جاسوسی و اطلاعاتی دشمن است که درصدد ضربه زدن به ما هستند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به برخی خلاف های صورت گرفته در زمین های مرغوب کشاورزی مرکز استان اشاره و افزود: اگر کشاورزی بخواهد برای خود یک اتاق کوچک تهیه کند با مشکلات فراوانی روبرو می شود اما برخی برای احداث ویلاهای آن چنانی مشکلی ندارند و این مساله در نهایت اعتماد عمومی را خدشه دار می کند.
8054/ 6012 خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.