به گزارش ایرنا،عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در دیدار با کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: از ظرفیت زندگی عشایری و صنایع دستی آن می توان برای رونق گردشگری در برخی استان ها از جمله قزوین بهره برد.
استاندار قزوین همچنین گفت: تولید صنایع دستی عشایری باید بیشتر از گذشته مورد حمایت قرار بگیرد تا شاهد حفظ این بخش از هنرهای بومی کشور باشیم.وی با بیان اینکه عشایر در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برمی دارند، اظهار کرد: این قشر باید برای تداوم فعالیت در عرصه تولید بیش از پیش مورد حمایت دستگاه های مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرند.
استاندار قزوین در ادامه به وجود مشکلات و مسایل عشایر همچون دسترسی سخت به مسیرها و راه ها و تلفات دامی اشاره کرد و اظهار کرد: در خصوص این دست مسایل نیز باید راهکارهای مناسبی اندیشید تا عشایر از انگیزه لازم برای کار و فعالیت را داشته باشند.
زاهدی همچنین بر تقویت آموزش های مرتبط با مسایل بهداشتی، علمی و فرهنگی برای عشایر تاکید کرد.
رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این دیدار گفت: افزایش توانمند سازی جامعه عشایری در ابعاد مختلف از اهداف اصلی این سازمان است که با جدیت پیگیری و دنبال می شود.
کرمعلی قندالی افزود: برای تقویت اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود وضعیت معیشت عشایر، افزایش تولید شیر و کشت محصولات باغی در اراضی شیب دار تصویب شده و اعتباراتی نیز به این موضوع تخصیص یافته که علاوه بر کشاورزان و روستاییان به عشایر نیز ارایه خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به وجود زمینه فعالیت عشایر قزوین در خصوص کشت گیاهان دارویی،اظهار داشت: با توجه به وجود عرصه های ییلاقی در مناطق معتدل می توان در این خصوص برنامه ریزی های خوبی داشت.
بر اساس آخرین آمار سرشماری در حال حاضر 250 خانوار عشایری با 1356 نفر جمعیت در استان قزوین زندگی می کنند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.